رئیس پلیس راه گلستان از افزایش ۱۵ درصدی جان باختگان حوادث رانندگی در جاده‌های گلستان نسبت به پارسال خبر داد.

رئیس پلیس راه گلستان در گفتگوی ویژه خبری بیست سیمای گلستان با اعلام این خبر گفت: در یازده ماه گذشته ۳۳۱ نفر در سوانح رانندگی جان باختند که ۴۳ نفر معادل ۱۵ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.
سرهنگ محمود شهرکی افزود: در این مدت همچنین ۳۰۹۷ نفر در ۱ هزار و ۳۵۹ فقره تصادف مجروح شدند که افزایش ۲۷ درصدی تصادفات نسبت به پارسال را نشان می‌دهد.

او همچنین با اشاره به محور‌های پر ترافیک و پر تصادف استان گفت: امسال محور گرگان به جلین بیشترین حجم ترافیک و محور علی آباد به آزادشهر با ۲۲ فوتی و ۲۹۶ مصدوم بیشترین حجم تصادف را به خود اختصاص دادند.

سرهنگ شهرکی ادامه داد: مسیر گرگان به کردکوی با ۲۲ جان باخته و ۲۵۱ مجروح، گرگان به فاضل آباد با ۱۸ جان باخته و ۲۳۹ مجروح، محور مینودشت به آزادشهر با ۱۴ جان باخته و ۴۳ مجروح، مسیر آق قلا به بندرترکمن با ۱۱ فوتی و ۶۴ مجروح، محور روستای یساقی به بندرترکمن با ۱۰ فوتی و ۳۲ مجروح و کمربندی علی آباد کتول به فاضل آباد با ۹ فوتی و ۸۴ مجروح به ترتیب بیشترین حجم تصادفات را امسال داشتند.

رئسی پلیس راه گلستان همچنین با اشاره به نا ایمن بودن ۶۳ بریدگی در گلستان گفت: در ماه‌های گذشته ۳۴۲ فقره تصادف در بریدگی‌های استان روی داد و ایمن سازی آن‌ها نقش زیادی در کاهش آمار تصادفات دارد.

او با اشاره به در دست ساخت بودن روگذر علی آباد کتول ابراز امیدواری کرد با افتتاح این روگذر در نیمه شعبان امسال آمار تصادفات در این مسیر به طور چشمگیری کاهش یابد.

رئیس پلیس راه گلستان عدم توجه کافی به جلو ناشی از خستگی و صحبت کردن با تلفن همراه، تجاوز به چپ، سبقت و سرعت غیر مجاز را به ترتیب از عوامل اصلی بروز حوادث رانندگی در جاده‌های استان برشمرد.

  • منبع خبر : صداوسیما