۵۰ خانوار ساکن روستای «بیشک‌تپه» از توابع بخش مرزی و کمترتوسعه‌یافته داشلی‌برون گنبدکاووس که سال‌ها با مشکل آسفالت نامناسب جاده دسترسی مواجه بودند، با اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع سفر رییس جمهور، به آغاز عملیات اجرایی روکش آسفالت این روستا امیدوار شدند.

بخشدار داشلی برون گنبدکاووس روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: پس از پیگیری مکرر و چندین ساله اهالی روستای بیشک‌تپه این بخش برای روکش آسفالت ۶.۵ کیلومتر جاده روستااز مسوولان متولی سرانجام این مطالبه آنها در جریان سفر ۱۳ اسفند سال ۱۴۰۰ رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت مردمی آیت الله رییسی به استان گلستان مورد توجه قرار گرفت.

علی پورمندی افزود: در آن سفر اعتبارات خوبی برای بهسازی راههای روستایی استان گلستان از جمله گنبدکاووس تصویب شد که ۱۰۰ میلیارد ریال آن برای روکش آسفالت جاده روستای بیشک تپه این شهرستان در نظر گرفته شد.

وی اضافه کرد: به تازگی با تخصیص کامل اعتبارات مصوب، عملیات اجرایی روکش آسفالت جاده روستای بیشک تپه گنبدکاووس همزمان با عید سعید قربان توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان آغاز شد و قرار است جاده ۶.۵ کیلومتری این روستا که ۵.۵ متر عرض دارد با ۲ لایه آسفالت گرم با مجموع ضخامت هشت سانتی‌متر بهسازی شود.

به گفته پورمندی، روستای بیشک تپه حدود ۳۰۰ نفر جمعیت دارد.

بخش داشلی برون گنبدکاووس با سه هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود ۳۰ روستا و ۲ نقطه شهری دارد که در طول نوار مرزی ۱۴۵ کیلومتری ایران و ترکمنستان در شمال این شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گسترده شده و اکثریت قریب به اتفاق ۲۶ هزار نفر ساکنان آن را ترکمن‌های اهل سنت تشکیل می‌دهند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا