نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این نهاد به تعهد خود برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت‌ ملی مسکن طی یک سال عمل می‌کند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام حسین روحانی‌نژاد روز یکشنبه در حاشیه بازدید از پروژه ۹۶ واحدی طرح نهضت ملی مسکن در گنبدکاووس به خبرنگاران افزود: از ۴۰۰ هزار مسکن تعهد شده توسط بنیاد مسکن ۲۰۰ هزار واحد آن در مناطق روستایی و ۲۰۰ هزار واحد آن در مناطق شهری است.

وی اضافه کرد: درصورت تامین زمین مورد نیاز، بنیاد مسکن در کوتاهترین زمان و با رعایت کامل اصول فنی نسبت به ساخت مسکن اقدام می کند.

حجت الاسلام روحانی نژاد ادامه داد: هم اکنون ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مناطق شهری درحال انجام است و تا پایان سال بخشی از آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن همچنین از درحال ساخت بودن ۷۰ هزار واحد مسکونی ویژه اقشار آسیب پذیر و محروم در نقاط مختلف کشور توسط این نهاد خبر داد و گفت: ساخت یک میلیون مسکن در سال که دولت سیزدهم وعده آن را داده اگرچه ممکن است در سال اول تا فراهم شدن بستر آن بویژه زمین مورد نیاز سخت باشد اما در سال های بعد به راحتی محقق خواهد شد.

حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد همچنین گفت: پروژه ۹۶ واحدی گنبدکاووس که در قالب نهضت ملی مسکن از سال قبل شروع شده اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال حداقل ۵۰ درصد آن به متقاضیان تحویل داده می‎‌شود.

در این بازدید مدیرکل بنیاد مسکن گلستان و فرماندار گنبدکاووس به همراه مدیران بنیاد مسکن شهرهای همجوار حضور داشتند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا