معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان از تشکیل هزار و ۴۷۰ فقره پرونده به ارزش هزار و ۲۶۶ میلیارد ریال طی هفت ماهه توسط بازرسان استان خبرداد.

جعفر کرامتی شامگاه جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در بازه زمانی هفت ماهه امسال توسط بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان و در قالب انجام گشت‌های مشترک نظارتی و با سایر دستگاه‌های مرتبط تعداد ۳۰ هزار و ۳۰۷ بازرسی از واحدهای صنفی و اقتصادی در سطح استان انجام شده است.

سرپرست معاونت بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: در جریان بازرسی‌های انجام شده طی این مدت تعداد هزار و ۴۷۰ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی و اقتصادی تشکیل شده است.

کرامتی ادامه داد: مجموع ارزش پرونده‌های تشکیل شده در هفت ماهه ابتدایی امسال به رقم بالغ بر هزار و ۲۶۶ میلیارد ریال رسیده است.

وی گفت: تمامی پرونده‌های متشکله برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

سرپرست معاونت بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان اضافه کرد: بیشترین آمار تخلفات به ترتیب مربوط به قاچاق، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تقلب، ماده ۵۴ قانون نظام صنفی، عدم درج قیمت، تبلیغ محصول خلاف واقع، عرضه خارج از شبکه، گران فروشی، تداخل صنفی، اخفاء و امتناع از عرضه و احتکار است.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان