رئیس اداره تعاون روستایی گنبدکاووس از کمبود شدید نیروی انسانی در این اداره خبر داد و گفت: در حالی که برابر ساختار سازمانی اداره تعاون روستایی این شهرستان باید ۱۹ نفر نیروی اداری داشته باشد اما هم اکنون فقط ۶ نفر مشغول فعالیت دارد.

بهمن مرادی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: اداره تعاون روستایی حدود ۳۰ شرکت تعاونی در سه گروه «تعاونی تولید روستایی، تعاونی کشاورزی، تعاونی روستایی و اتحادیه» با حدود ۱۵ هزار نفر عضو زیرپوشش دارد که هدایت، نظارت و حمایت از آنها بالاخص در بحث برگزاری مجامع و انتخابات هیات مدیره و بازرسان وظیفه این اداره می‌باشد.

وی، نیاز مالی شرکت‌های تعاونی تولیدی که بیشتر درحوزه توزیع آب، اجرای طرح‌های آبرسانی به مزارع از طریق احداث کانال‌ بتنی یا شیوه‌های نوین آبیاری و زهکشی اراضی زراعی فعالیت دارند را از دیگر مشکلات تعاون روستایی گنبدکاووس ذکر کرد و گفت: در صورت کمک مالی برای نوسازی تاسیسات آبی این شرکت‌ها علاوه بر افزایش بهره‌وری آب و رشد تولید، به ایجاد اشتغال حداقل ۲ برابر ظرفیت فعلی کمک می‌کند.

مرادی از انتخاب سه نفر از اعضای تشکل‌ها و شرکت‌های تعاونی مرتبط با تعاون روستایی گنبدکاووس به‌عنوان نمونه ملی و استانی درسال جاری خبر داد و افزود: این موفقیت‌ها جایگاه و نقش تعاون روستایی را بیشتر نمایان می‌کند.

رییس اداره تعاون روستایی گنبدکاووس همچنین به مباشرت این اداره در خرید دانه روغنی کلزا و گندم درسال جاری هم اشاره کرد و بیان داشت: این اداره و اتحادیه شرکت‌های تعاونی آن امسال هزار و ۷۰۰ تن کلزا و حدود ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کردند.

وی از اشتغال ۱۱۰ نفر در شرکت‌های تعاونی زیرپوشش تعاون روستایی گنبدکاووس هم خبر داد و گفت: حمایت از این شرکت‌ها که نقش مهمی در خدمات‌رسانی به جامعه روستایی دارند ضروری است.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت و داشتن ۱۶۱ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و تعداد قابل توجهی واحدهای دام و طیور از شهرستان‌های مهم گلستان در تولیدات محصولات کشاورزی (سالانه یک میلون تن انواع محصول) است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا