استاندار گلستان، آخرین وضعیت ساخت تله‌کابین در علی‌آبادکتول را تشریح کرد و گفت: پروژه تله‌کابین علی‌آبادکتول را به جد پیگیری می‌کنیم.

علی‌محمد زنگانه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: گلستان دومین استان کشور از نظر میزان نقاط حادثه‌خیز است و ۹۵ نقطه حادثه‌خیز در این استان وجود دارد که براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده باید بیش از ۸۰ درصد آن تا پایان دولت سیزدهم مرتفع شود.

وی با بیان اینکه عمده نقاط حادثه‌خیز گلستان از بندرگز تا پارک ملی گلستان و تنگه‌راه است، افزود: در سفر رئیس جمهور به استان گلستان، مصوبه دو هزار میلیارد تومانی با مجوعه وزارت راه به حوزه راه اختصاص یافته که یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار(۹۰۰ میلیارد تومان نقد و ۳۰۰ میلیارد تومان غیرنقدی) در نظر گرفته شده است.

استاندار گلستان با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی کمربندی گرگان، گفت: این مسئله باعث شده حوادث ترافیکی درون شهری استان نیز بالا باشد. از طرفی با توجه به مشاغل کشاورزی، تردد موتورسیکلت و تراکتور در استان بالا است و با وزیر راه مباحث را مطرح کردیم و بنا شد تعریض جاده قدیم بندرترکمن به بندرگز انجام شود که از محل سفر برای تعریض و بهسازی آن ۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که تاکنون ۹ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

زنگانه با بیان اینکه اعتبارات حوزه احداث و توسعه راه‌های ما در سال ۱۴۰۰ به یک هزار و ۳۴۱ میلیارد ریال رسید، بیان کرد: این میزان در سال‌جاری به دو هزار و ۳۴۳ میلیارد ریال رسیده که رشد بیش از سه برابری داشته است.

وی به عقب‌ماندگی زیرساخت‌های حوزه راه استان گلستان اشاره کرد و یادآور شد: تمام پروژه‌های حوزه راهسازی در گلستان غیرفعال بود اما پس از سفر رئیس جمهور و پیگیری انجام‌شده، تمامی این پروژه‌ها فعال شده است. همچنین از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تاکنون پنج هزار میلیارد ریال برای نگهداری راه‌ها و هفت هزار میلیارد ریال کار اجرایی انجام شده و این اقدامات همچنان ادامه دارد.

استاندار گلستان از برنامه‌ریزی برای تعریض ۳۴ کیلومتر جاده بندرترکمن به آق قلا اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۷ کیلومتر آن تعریض شده و تلاش ما این است که ۱۷ کیلومتر باقیمانده به سرعت انجام شود.

زنگانه اضافه کرد: دولت در تعاملات پیش از سفر دوم به استان از ما درخواست کرده یک هزار و ۵۰۰ طرح در راستای رفع مشکلات و اولویت‌های استان تعریف کنیم و امیدوارم بتوانیم نظام مسائل راه را مطرح کرده تا شاهد افزایش اعتبارات سفر در این بخش باشیم.

وی با بیان اینکه تله‌کابین علی‌آبادکتول را به جد پیگیری می‌کنیم، تصریح کرد: خوشبختانه این پروژه به نقاط خوبی رسیده و از نمایندگان استان در این زمینه قدردانی می‌کنم.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه در شورای عالی معماری شهرسازی با جدیت موضوع مصوبه تله‌کابین علی‌آبادکتول را پیگیری کرده و مصوبه آن را دریافت کردیم، خاطرنشان کرد: با توجه به پیش‌قرارداد شهرداری و شورای شهر با سرمایه‌گذار قبلی، زمانی را مشخص کردیم تا به توافق برسند و اگر چنین امری محقق نشد به زودی کلنگ‌زنی را انجام داده و با ضوابط شورای عالی شهرسازی این پروژه را اجرایی خواهیم کرد.

زنگانه با اشاره به اینکه برای تنظیم بازار گوشت قرمز تدابیری در استان اتخاذ شده و پس از آن افزایش قیمت متوقف شد و شاهد روند کاهشی قیمت گوشت بودیم، گفت: در بخش کالاهای اساسی اقداماتی در دست انجام است تا این قیمت‌ها شکسته شود، همچنین عرضه همراه با تخفیف کالاهای اساسی در نمایشگاه‌های بهاره از دیگر اقدامات ما است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا