«محمد رعیت» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، صبح روز پنج شنبه 5 اسفند ماه با جمعی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه ی شهرستان آق قلا در فضایی صمیمی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان،محمد رعیت ضمن قدردانی از سال ها تلاش و مساعی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه ی شهرستان آق قلا، گفت: هنر یک محصول  زمینی نیست و چون درختی پاک ریشه و اصل آن موهبت الهی است؛ موهبتی که همگان ندارند و این هدیه تنها در وجود هنرمندان شکل گرفته است.

وی با  تاکید بر اینکه هنر هدیه ی خداوندی و انسان به عنوان اشرف مخلوقات امکان بهره مندی از آن را پیدا کرده است، افزود: هنگامی که ذات هنر اینکه گونه است؛ وقتی این موهبت در نگاه هنرمند با مفاهیم کلام الهی تطبیق بشود؛ راه و مسیر را برایمان مشخص می کند.

رعیت سپس با ذکر مصادیقی در حوزه ی فرهنگ و ادب و  آیات و روایت در خصوص ارزش و جایگاه فرهنگ و هنر که فراتر از ارزش های مادی است و امانتی در دست اهل دلش است؛ گفت: در پهنه ی فرهنگ ما چهره هایی چون مختومقلی فراغی در استان و نیز چهره ای چون فردوسی بزرگ را داریم که در حفظ و زبان و فرهنگ به تعبیری از جان مایه گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه ذات هنر با هیچ متر و معیار مادی قابل ارزش گذاری نیست،افزود: تمام تلاش من در فصل نو خدمت این است که دغدغه و نگاه های صاحبان این موهبت الهی را از نزدیک و مستقیم و از دل گفت و گوها بشنوم تا با هم مسیر را ترسیم بکنیم و کمک کنیم همه فرهنگ را در اولویت بدانند و برای فرهنگ کار بکنند؛ چیزی که مقام معظم رهبری بدان همواره تاکید داشته اند.

رعیت ادامه داد: اگر فرهنگ درست شود، بی شک امنیت و سیاست و اقتصاد و … درست شده و شاهد کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود و در این راه ما در کنار شما می توانیم با همدلی و هم افزایی، عالمانه و در میدان عمل برای فرهنگ کاری بکنیم.

وی با اشاره به دیدارش با فرماندار آق قلا، گفت: مقرر شد در خصوص شکل گیری گذر فرهنگی در این شهرستان با توجه خاصه فرمانداری و همه ی عزیزان مسئول و مطالبه ی جدی اهالی فرهنگ و هنر بتوانیم این مهم را اجرایی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ادامه داد: اولویت ما سپردن کار به بخش خصوصی دارای مجوز و مردم  و نیز توجه به فعالیت های مردم محور است و از مدیر و همکارانم در شهرستان آق قلا می خواهم که حضور در بین مردم خود را افزایش دهند و به دنبال تشکیل انجمن ها و موسسات و آموزشگاه ها و تقویت تشکل های تخصصی موجود و کشف و هدایت استعدادها بخصوص در میان نوجوانان و جوانان باشند.

گفتنی است، در این دیدار اهالی فرهنگ، هنر و رسانه ی شهرستان آق قلا، دغدغه ها و پیشنهادها و خواسته های خود را در فضایی صمیمانه با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، مطرح کردند.

  • منبع خبر : روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان