انتظار حدود دو ماهه برخی شهروندان گنبدی برای ثبت نام پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، مهدی ملک بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سامانه ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان گنبدکاووس به دلیل عدم تامین زمین موردنظر بسته بود که از امروز با تامین زمین در شهرستان این سامانه بازگشایی شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲/۵ هکتار از اراضی دولتی شهرستان تملک شده تا با اجرای فرایند ثبت‌نام متقاضیان و تکمیل مراحل آن احداث مسکن برای واجدین شرایط انجام شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: افراد واجد شرایط در شهرستان گنبدکاووس و شهر اینچه‌برون می‌توانند با مراجعه به سایت Saman.mrud.ir و دارا بودن شرایط درج شده در این سامانه نسبت به ثبت نام طرح «نهضت ملی مسکن»  اقدام کنند.

وی ادامه داد: تلاش داریم تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی مازاد اراضی دستگاه‌های دولتی را برای احداث این طرح  تملک کنیم.

ملک گفت: عدم منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و غیره)، توانایی تامین هزینه ساخت مسکن مازاد تسهیلات بانکی برای قیمت تمام‌شده در مراحل ساخت از دیگر شرایط مندرج در سایت طرح «نهضت ملی مسکن» است.

وی بیان کرد: نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان کشور، معلولان جسمی حرکتی با دارا بودن حداقل ۲۰ سال سن با معرفی سازمان بهزیستی می‌توانند بدون شرط تاهل و بدون شرط سرپرست خانوار بودن در زمره متقاضیان واجد شرایط قرار گیرند.

 

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس