معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: دست کم سه هزار نفر دانش آموزان دختر و پسر این شهرستان در کلاس‌های طرح اوقات فراغت تابستان تحت نظارت و زیرمجموعه این نهاد آموزشی ثبت نام کردند.

سیدصالح رفعتی افزود: سه کانون فرهنگی تربیتی، ۲ سالن ورزشی (مجموعه تختی و مشکاة)، دارالقرآن و پنج مدرسه فوتبال متعلق به آموزش و پرورش گنبدکاووس در تابستان امسال پذیرای کلاس‌های طرح اوقات فراغت دانش آموزان، اولیای آنها و فرهنگیان این شهرستان هستند.

وی اضافه کرد: فعالیت کلاس‌های اوقات فراغت دانش آموزان گنبدی پس از ۲ سال شیوع کرونا به صورت رسمی از نیمه دوم خرداد امسال آغاز شده و تا پایان مردادماه سالجاری ادامه خواهد داشت.

رفعتی ادامه داد: ثبت نام در کلاس‌های طرح اوقات فراغت دانش آموزان همچنان در کانون‌ها، سالن‌های ورزشی، دارالقرآن و مدارس فوتبال زیرمجموعه آموزش و پرورش گنبدکاووس ادامه دارد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: هم اکنون حدود ۴۰۰ نفر از دختران و پسران دانش آموز در سه کانون فرهنگی تربیتی شامل شهید رجایی ویژه پسران و میثاق ویژه میثاق در شهر گنبد و کانون بعثت بخش مرزی داشلی برون ثبت نام و در کلاس‌های پیش بینی شده حضور دارند.

وی افزود: علاوه بر کانون‌های فرهنگی، ۷۵۰ نفر در کلاس‌های آموزش قرآن دارالقرآن مبین و چهار مسجد زیرمجموعه آن، ۵۴۰ نفر در ۹ رشته ورزشی دختران و به همین تعداد پسران در ۲ سالن ورزشی و افزون بر هزار نفر در پنج مدرسه فوتبال در قالب کلاس‌های تابستانی ثبت نام و حضور دارند.

رفعتی اضافه کرد: علاوه بر دانش آموزان و فرهنگیان که از امکانات ورزشی و فرهنگی آموزش و پرورش در طرح اوقات فراغت تابستان استفاده می کنند، روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته نیز اولیای دانش آموزان (دختر و مادر و پسر و پدر) می‌توانند از فضاهای ورزشی این مدیریت استفاده کنند.

به گفته وی، انواع رشته‌های ورزشی و هنری، خیاطی، گلدوزی و کامپیوتر برای دانش اموزان در کلاس‌های تابستانی اوقات فراغت پیش بینی شده است.

آموزش و پرورش شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس افزون بر ۹۲ هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم دارد.

  • منبع خبر : ایرنا