معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان از صید بیش از ۱۷ هزار کیلوگرم انواع ماهی در آب‌های خزر خبر داد.

محسن یحیایی به تشریح آخرین وضعیت صید ماهیان استخوانی از دریای خزر به روش «پَره کشی» پرداخت وگفت: فصل صید ماهیان استخوانی در استان گلستان از ۱۸ مهرماه آغاز شده و تا فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از ۱۸ تا پایان ماه مهر ۹۰ مورد پَره کشی توسط صیادان استان انجام شده است، ادامه داد: ره آورد دریا برای صیادان گونه‌های مختلف ماهیان استخوانی از قبیل کفال، کپور، سفید، کلمه و سایر گونه‌ها به میزان ۱۷ هزار و ۱۲۲ کیلوگرم بوده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری با اشاره به اینکه متوسط صید در هر مورد پره کشی ۱۹۰ کیلوگرم انواع ماهی بوده است، افزود: صید در فصل جاری نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ که حدود ۱۰ هزار و ۷۲۴ کیلوگرم بوده، ۶۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه صید ماهی کفال به میزان ۱۴ هزار و ۴۶ کیلوگرم با رشد ۴۳ درصدی نسبت به سال گذشته در صدر ماهیان صید شده در سال جاری قرار دارد، افزود: ماهی کپور به میزان ۲ هزار و ۴۷۴ کیلوگرم، سفید ۴۹۲ کیلوگرم، کلمه ۱۴ کیلوگرم و دیگر گونه‌ها به میزان ۹۶ کیلوگرم توسط تور صیادان شرکت‌های پره استان گلستان صید شده است.

یحیایی اضافه کرد: در این مدت ۶ قطعه ماهی خاویاری حاصل از «صید ضمنی» به مراکز تکثیر و پرورش منتقل شده است.

او گفت: تعداد تعاونی‌های صید پره استان ۱۸ تعاونی و تعداد صیادان پره نیز ۸۱۳ نفر بوده که مجهز به ۱۵۵ فروند شناور و ۶۶ دستگاه تراکتور است.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان