برخی از ورزشکاران قهرمان ناشنوای گلستانی که با مشکل اشتغال مواجه هستند، نسبت به اجرا نشدن قانون استخدام قهرمانان در ادارات معترض هستند.

گلزار دبیر هیئت ورزشکاران ناشنوای استان گلستان گفت: تعدادی از ورزشکاران ناشنوای گلستانی که در عرصه بین المللی و‌کشوری صاحب مدال شده اند به لحاظ شغلی وضعیت مناسبی ندارند و برخی از آن‌ها به کارگری و یا دستفروشی مشغول هستند.

گلزار ادامه داد: متاسفانه این ورزشکاران زمانی که تفاوت‌ها و تبعیض‌های خود با دیگر ورزشکاران شنوا را می‌بینند از ادامه مسیر دلسرد می‌شوند و برخی از آن‌ها ورزش را رها می‌کنند.

در سال ۱۳۹۲ آیین نامه اجرایی استخدام مدال آوران المپیک و پارالمپیک در ۶ ماده و ۱ تبصره در دیماه ۱۳۹۲ تصویب و لازم الاجرا اعلام شد.

در این آیین‌نامه رشته‌های ورزشی تحت پوشش کمیته بین المللی المپیک (IOC) نیز شامل رشته‌های تحت پوشش در بازی‌های المپیک، پارالمپیک، مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی اعلام شدند.

گلزار گفت: یکی دیگر از مشکلات ورزشکاران ناشنوا نداشتن سالن اختصاصی برای تمرین است.

او افزود: استعداد‌های خوبی در زمینه ورزش ناشنوایان به ویژه والیبال در استان گلستان وجود دارد و ۹ نفر از ورزشکاران گلستانی در تیم ملی والیبال ناشنوایان عضو هستند.

گلزار ادامه داد: این ورزشکاران با نداشتن سالن برای تمرین و تنها با دو نوبت تمرین در هفته به عضویت تیم ملی در آمده اند.

او گفت: بودجه هیئت ورزش ناشنوایان استان تنها ۱۲ میلیون تومان در سال است و ما با این مبلغ در رشته‌های والیبال، تیراندازی، دو و میدانی، کشتی ملی پوش به مسابقات اعزام می‌کنیم.

گلزار افزود: دو هفته آینده استان گلستان میزبان والیبال ساحلی ناشنوایان است، اما بودجه کافی برای خرید توپ مسابقات را نداریم و متاسفانه کمکی هم از سوی مسئولان نشده است.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان