مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: در ایام نوروز امسال هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان عمومی در گلستان آماده جابه جایی مسافران نوروزی است.

عادل مصدقی از آمادگی هزار و ۵۰۰ ناوگان عمومی در استان برای ایام نوروز امسال خبر داد و اظهار کرد: برای ایام نوروز امسال ۱۵۰ دستگاه اتوبوس، ۶۰۰ دستگاه می نی بوس و ۸۰۰ دستگاه سواری عمومی در نظر گرفته شد که کار جا به جایی مسافران را انجام خواهند داد.

وی در خصوص افزایش قیمت بلیط برای ایام نوروز امسال، افزود: امسال افزایش قیمت بلیط رخ نخواهد داد. برخی از استان‌ها کار همسان سازی را انجام دادند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: در استان گلستان ۷۶ شرکت و شعبه فعال است که از این تعداد ۴۰ شرکت تعاونی برای ایام نوروز امسال بلیط صادر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در طرح نوروزی کنترل معاینات فنی و ایمنی ناوگان در استان آغاز شده و تا ۲۳ اسفند ادامه دارد، افزود: برنامه پیش فروش بلیط را در دستور کار خود قرار داده‌ایم تا جا به جایی مسافران سهل و آسان باشد.

مصدقی در خصوص پیش فروش بلیط‌ها برای ایام نوروز امسال، اظهار کرد: ۵۰ درصد از فروش بلیط شرکت‌های اتوبوس به صورت حضوری و ۵۰ درصد به صورت غیر حضوری فروخته خواهد شد که این طرح از ۲۴ اسفند آغاز و تا ۱۷ فروردین ادامه دارد.

وی یادآور شد: سال گذشته بیش از ۱۸ هزار سفر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شد که در این سفرها ۱۴۵ هزار مسافر جا به جا شد. پیش بینی می‌شود امسال رقم‌ها بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: مردم می‌توانند برای ثبت شکایت، انتقاد و پیشنهادهای خود با سامانه ۱۴۱ ارتباط برقرار و موضوعات را پیگیری کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر