دو موردی که خانواده ها در اثر غفلت دچارش می شوند اولی توجه بیش از حد نظارت و محبت عاطفی است که باعث می شود فرزندان به سمت دوستان ناباب گرایش پیدا کنند و مورد دوم نیز مشکلی است که به فرزندان کم توجهی می شود، که باز هم ممکن است یک فرزند برای جبران عاطفی به سمت دوستان ناباب گرایش پیدا کند.

پایگاه اخبار گنبد- فریدون قارئی: فرمانده انتظامی گنبدکاووس در نشست خبری هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: پیامد اعتیاد آسیب های اجتماعی است و بیشترین آثار اعتیاد در خانواده است و متعاقب آن در جامعه نمود می کند.

سرهنگ محمود علی فر اضافه کرد: دو موردی که خانواده ها در اثر غفلت دچارش می شوند اولی توجه بیش از حد نظارت و محبت عاطفی است که باعث می شود فرزندان به سمت دوستان ناباب گرایش پیدا کنند و مورد دوم نیز مشکلی است که به فرزندان کم توجهی می شود، که باز هم ممکن است یک فرزند برای جبران عاطفی به سمت دوستان ناباب گرایش پیدا کند.

 

بیشترین آثار اعتیاد در خانواده است و متعاقب آن در جامعه نمود پیدا می کند

 

وی همچنین به ظرفیت کم نگهداری افراد متجاهر و همچنین کمپ های ترک اعتیاد اشاره کرد و به اهمیت ورود و کمک خیرین به این عرصه و برای بازگردانی افراد دارای اعتیاد به جامعه اشاره کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان گنبدکاووس همچنین به بحث پیشگیری بهتر و کم هزینه تر از درمان است اشاره کرد و به توجه خانواده ها به کلاس های آگاه سازی و پیشگیری و مزایای آن اشاره کرد.

سرهنگ علی فر در این راستا به اقدامات انتظامی شهرستان برای ارتقای آگاهی خانواده ها، شناخت دانش آموزان و برپایی نمایشگاه های مرتبط اشاره کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان همچنین به اقدامات انتظامی سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت امسال تا این لحظه ۳۹۸ معتاد متجاهر و خرده فروش دستگیر شدند که ۲۴۹ نفر معتاد و ۱۴۹ نفر خرده فروش و یک باند قاچاقچی نیز دستگیر شد.

ایشان اشاره کرد در ۱۵ مرحله فرایند دستگیری معتادین متجاهر انجام شده ولی فرایند تحویل به کمپ ها به دلیل نبود ظرفیت مناسب، نگهداری خیلی کم بوده است که با حضور دادستان جدید آقای ایزد ظرفیت خوبی در شهرداری در حال شروع می باشد، دادستان ایزد با بررسی نزدیک خیابان میهن شرقی گنبد باعث شد که تعدادی از این معتادین به کمپ های نگهداری با هزینه شهرداری گنبدکاووس تحویل شوند.

سرهنگ علی فر، اشاره کرد امسال تا این لحظه ۶۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان کشف شده که نسبت به سال قبل که ۹۶کیلوگرم بود، کشفیات افزایش زیادی داشته است.

وی از تحت برنامه بودن ایجاد ۳ کمپ جدید در شهرستان گنبدکاووس خبر داد و گفت قرار است یک کمپ مختص بانوان و دو کمپ هم برای بازپروری آقایان اختصاص یابد.

سرهنگ علی فرد در پایان اشاره کرد مهم بعد از ترک اعتیاد است که این فرد بتواند به جامعه برگردد و مردم هم این افراد را بپذیرند، باید همه دست به دست هم دهیم و فرد معتاد را نجات دهیم.

 

بیشترین آثار اعتیاد در خانواده است و متعاقب آن در جامعه نمود پیدا می کند

  • نویسنده : #فریدون_قارئی
  • منبع خبر : پایگاه اخبار گنبد