مدیر کل راه و شهرسازی گلستان گفت: هر منزل مسکونی که اجاره داده شود، اما کد رهگیری نداشته باشد به عنوان واحد خالی معرفی می‌شود.

مهدی ملک مدیر کل راه و شهرسازی گلستان گفت: وقتی ملکی اجاره داده می‌شود اگر کد رهگیری نداشته باشد به این معنی است که نقل و انتقال آن در جایی ثبت نشده و به عنوان واحد خالی شناخته و مشمول مالیات شناخته می‌شود.

ملک افزود: تاکنون بیش از ۱۲۰۰ بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک گلستان داشته ایم که از این تعداد ۱۳۹ واحد به دلیل بروز تخلفات پلمب و جریمه شدند.

او گفت: این کارگروه در شهرستان‌ها نیز فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: در راستای طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۳ هزار و ۷۱ واحد مسکونی بزودی آغاز خواهد شد و حدود ۵ هزار واحد نیز عملیات اجرایی آن آغاز شده بود.

او ادامه داد: در ۲۰ شهر گلستان نزدیک به سه هزار هکتار بافت فرسوده داریم که برای نوسازی منازل این مناطق تسهیلات کم بهره پرداخت می‌کنیم.

ملک گفت: صدور رایگان پروانه ساخت نیز یکی از این حمایت‌های بسته‌های تشویقی ۱۹ گانه در بافت‌های فرسوده است و تاکنون برای ۳۴۰۰ واحد مسکونی پروانه در بافت‌های فرسوده گلستان صادر شده است.

او افزود: همچنین برای بهسازی بافت‌های فرسوده ۳۵۰۰ تن قیر رایگان توزیع کرده ایم.

ملک اضافه کرد: تعهد ما در بخش بازآفرینی شهری و بافت‌های فرسوده در مدت چهار سال حدود ۱۲ هزار واحد بوده که تاکنون ۱۹۶ واحد پروانه صادر شده که با توجه به مازاد تعهد در بخش دیگر، باز هم از تعهد ۶ هزار واحدی در ۲ سال اخیر عقب هستیم.

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان گفت: در بخش جوانی جمعیت هم به ۳۰۰ خانواده دارای سه فرزند به بالا ۲۵۰ میلیارد تومان زمین رایگان تحویل داده ایم و دویست واحد دیگر نیز همزمان با ولادت رسول اکرم (ص) به خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا اهداء خواهد شد.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان