طرح ویژه جمع آوری متکدیان و معتادان متجاهر شهرستان به‌زودی با همکاری فرمانداری، شهرداری و نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و ارگان‌های حمایتی اجرایی خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گنبدکاووس در جلسه ساماندهی متکدیان این شهرستان گفت: طرح ویژه جمع آوری متکدیان و معتادان متجاهر شهرستان به‌زودی با همکاری فرمانداری، شهرداری و نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و ارگان‌های حمایتی اجرایی خواهد شد.

رضا اصالتی افزود: در این طرح شهرداری با اخذ مجوز از دادستانی و با همراهی انتظامی معتادان متجاهر و متکدیان را جمع آوری و در مرکز موقت به مدت ۷۲ ساعت نگهداری می‌کند و در این مدت شبکه بهداشت و درمان متکدیان و معتادان متجاهر را از نظر بیماری غربالگری خواهد کرد و هر کدام از معتادان و متکدیان به کمپ‌های ترک اعتیاد، کمیته امداد، بهزیستی و مراکز نگهداری سالمندان و خانواده‌هایشان ارجاع خواهند شد.

وی با اشاره به اهمیت ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر اعم از شهری و روستایی و مشخص شدن متولیان نگهداری آن از اخذ موافقت اصولی برای احداث یک کمپ بانوان و ۲ کمپ آقایان در گنبدکاووس خبر داد و افزود: کمپ نگهداری معتادان در اینچه برون نیز برای رفاه حال مردم منطقه داشلی برون جانمایی شده است.

  • منبع خبر : ایرنا