رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان گفت: با آغاز سال نو و سفرهای نوروزی، معضلات محورهای مواصلاتی استان با همکاری دستگاه های مربوطه به حداقل خواهد رسید.

مهدی ملک گفت: در همه معابر اعم از ریلی، هوایی و جاده‌ای با برنامه ریزی‌های انجام شده، بستر‌های مناسبی برای حضور گردشگران و مسافران ایجاد می‌شود.

او از اقدامات در نوروز ۱۴۰۲ توسط دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان گفت: تمام تلاش ما این است با توجه به ظرفیت‌های جغرافیایی، اجتماعی، فرهنگی اقدامات نوینی در استان رقم زده شود تا علاوه بر ایجاد ایمنی، نشاط مسافران را در گلستان فراهم کنیم.

دبیر شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان نیز در این باره گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان موظف است نسبت به اطلاع رسانی مناسب برای پیش فروش بلیط ها، وضعیت راه ها، نرخ تصادفات، ایمنی راه و گشت‌های راهداری اقدام کند.

مهری ادامه داد: راه اندازی و بهره برداری از سامانه سپهتن، ارائه سامانه برخط مدیران فنی، نگهداری ۲۰ درصد ظرفیت ناوگان برای روز فروش، انجام عملیات راهداری، نصب تابلو علائم قبل از سفر، رفع نواقص سامانه‌های مدیریت راه ها، نظارت و کنترل برای ارائه خدمات مناسب در مجتمع‌های خدماتی و رفاهی از دیگر مصوبات کمیسیون ایمنی راه‌های ایمنی کشور است.

او افزود: در حوزه راه آهن نیز اقداماتی مصوب شده که می‌توان از آن‌ها به پیش فروش بلیط‌ها از اواسط اسفندماه، مدیریت ناوگان برای ارائه حداکثر ظرفیت، پیش بینی تمهیدات مناسب با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز اشاره کرد.

مهری از برنامه ریزی برای پرواز‌های نوروزی به عنوان مصوبات حوزه فرودگاه خبر داد و گفت: پیش بینی ارائه خدمات به مسافران در فرودگاه‌ها در صورت تاخیر در پروازها، پیش بینی هواپیمای جایگزین در صورت لغو پرواز ایرلاین‌ها و راه اندازی اپلیکیشن «از من بپرس» برای استفاده مردم جهت اطلاع از وضعیت پرواز‌ها نیز از موارد مصوب شده در کمیسیون راه‌های کشور می‌باشد.

او افزود: یکی از اقدامات مهمی که در این ایام باید در دستور کار قرار گیرد، پیش بینی بحران‌های احتمالی آب و هوایی است که باید از طریق اداره کل هواشناسی استان انجام شود.

مهری گفت: اداره کل هواشناسی موظف است علاوه بر پیش بینی‌های روزانه و ده روزه، در رسانه ملی و استانی نسبت به وضعیت دمای استان اطلاع رسانی کند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان