مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین از ۱۷ الی ۲۱ آبان ماه در استان خبرداد.

محمدجواد ساوری در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین از ۱۷ الی ۲۱ آبان ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی گرگان برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان توضیح داد: جشنواره فرهنگ اقوام ایران‌زمین که تاکنون در ۱۴ دوره و به‌صورت سالانه برگزار شده و طی دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد ولی امسال با رویکرد متفاوتی نسبت به دوره‌های گذشته با تأکید بیشتر به اقتصاد اقوام در کنار فرهنگ اقوام برپا خواهد شد.

وی بیان کرد: در دوره‌های پیشین جشنواره، بهره‌مندی از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استان مغفول بود اما امسال برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد و باهدف هم‌افزایی و همکاری بین بخشی، دستگاه‌های اجرایی کمیته‌های تخصصی جشنواره را بر عهده می‌گیرند.

ساوری اضافه کرد: ۳۰ کمیته برای برگزاری جشنواره پانزدهم تشکیل شده که از این تعداد، ۱۸ کمیته به دستگاه‌های اجرایی استان واگذار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: پانزدهمین دوره این رویداد فرهنگی در بخش‌های صنایع دستی، سوغات، موسیقی، گردشگری و بوم گردی، سیاه چادر و عشایر، روستاهای هدف گردشگری، غذاهای سنتی، بازی‌های بومی و محلی و غیره با حضور هنرمندان استان‌های مختلف کشور برنامه‌ریزی‌شده است.

وی بیان کرد: با توجه به سیاست دولت برای افزایش تعاملات با کشورهای حاشیه دریای خزر، امسال در بعد بین‌المللی جشنواره از کشورهای حاشیه دریای خزر دعوت شده است.

وی یادآور شد: تاکنون حضور ۳۱ مهمان با سطح‌بندی تشریفاتی مختلف اعم از وزرا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاونین رئیس‌جمهور و معاونین وزرا در روزهای مختلف برگزاری این جشنواره قطعی شده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر