رئیس اداره امور اقتصادی گنبدکاووس گفت: مردم این شهرستان مرزی از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه حدود ۲ هزار میلیارد ریال مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کردند که ۶۳ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی کاغذلو روز یکشنبه درجلسه کمیسیون هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گنبدکاووس افزود: سهمیه ابلاغی امسال این شهرستان برای وصول مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده ۲ هزار میلیارد ریال بود که در هشت ماه گذشته ۹۷ درصد آن محقق شد.

وی اضافه کرد: از محل مالیات‌های پرداختی اشخاص حقیقی و حقوقی و مالیات بر ارزش افزوده مردم گنبدکاووس در هشت ماه گذشته مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال به این شهرستان برگشت داده شده که بین دستگاه‌های خدماتی توزیع شده است.

کاغذلو ادامه داد: از مبلغ برگشت داده شده ۱۲۷ میلیارد ریال به شهرداری گنبدکاووس، ۲ میلیارد ریال به شهرداری اینچه برون، ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به شهرداری کُرند و ۱۶۵ میلیارد ریال در اختیار فرمانداری این شهرستان برای توزیع بین دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری پرداخت شد.

وی از رشد حدود ۲ برابری تشکیل پرونده های مالیاتی در گنبدکاووس خبر داد و اظهارداشت: در سال ۱۳۹۹ کل پرونده‌های مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی این شهرستان ۱۷ هزار و ۲۲۳ فقره پرونده بود که این تعداد در سال گذشته به ۳۰ هزار و ۷۵۲ فقره افزایش یافت.

کاغذلو افزود: امسال از افرادی که اظهارنامه مالیاتی سال ۱۴۰۰ خود را تحویل دادند در مجموع هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال مالیات وصول شد که معادل ۱۰۹ درصد سهمیه استانی پیش بینی شده، سال جاری این اداره بود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا