مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس از در حال انجام بودن عملیات آسفالت معابر ۲۰ روستای این شهرستان در ۲ بخش مرکزی و «داشلی برون» خبر داد و گفت: هزینه آسفالت معابر این تعداد روستا ۳۰۰ میلیارد ریال است.

مرتضی صابری روز پنجشنبه درحاشیه آغاز مرحله نخست عملیات آسفالت بخشی از جاده موسوم به مال بازار (میدان فروش دام) گنبدکاووس حدفاصل مصلی بزرگ اهل سنت این شهرستان تا سه راهی «ارمی آباد – آق قایه» به خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع اعتبار مورد نیاز برای آسفالت معابر ۲۰ روستای گنبدکاووس ۱۷۰ میلیارد ریال آن از محل منابع قیر رایگان و ۱۳۰ میلیارد ریال هم از منابع مشترک و همیاری دهیاران و ۲ بخشداری‌ تامین شده است.

وی اضافه کرد: عملیات آسفالت این تعداد روستا که در مجموع ۱۰۰ هزار مترمربع مساحت دارند، تا پایان امسال انجام خواهد شد.

صابری ادامه داد: برای مرحله نخست زیرسازی و آسفالت بخشی از جاده موسوم به «مال بازار» گنبدکاووس حدفاصل مصلی بزرگ اهل سنت تا سه راهی «ارمی آباد – آق قایه» که حدود یک کیلومتر طول و ۱۱ متر عرض دارد مبلغ ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع استانی پیش‌بینی شده که تاکنون ۱۵ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس همچنین گفت: برای مرحله دوم این پروژه یعنی زیرسازی و آسفالت از سه راهی «ارمی آباد – آق قایه» تا انتهای روستای «نورآباد»، ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تامین آن، عملیات مرحله دوم این پروژه هم انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم آغاز عملیات آسفالت این جاده، نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه و بخشدار مرکزی این شهرستان به همراه اهالی روستاهای ذکر شده حضور داشتند.

شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس در شرق استان گلستان واقع است و حدود ۱۷۰ روستای دارای کد شناسایی دارد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا