رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: از مجموع ۱۲ هزار و ۸۰۲ وسیله نقلیه باری دارای کارت هوشمند استان ۴ هزار وسیله، وانت بار هستند.

محسن یازرلو اظهار کرد: از مجموع ۱۲ هزار و ۸۰۲ ناوگان باری دارای کارت هوشمند استان ۴ هزار وسیله نقلیه، وانت بار هستند که ۱۷۲ راننده دارای کارت هوشمند استان نیز، با این ناوگان فعالیت دارند.

وی با اشاره به حجم گسترده حمل و نقل کالا در کشور توسط این ناوگان ادامه داد: طرح ساماندهی فعالیت وانت بارها برای انسجام بخشی به حمل و نقل بار با بارنامه در محورهای برون شهری و ارتقای سطح ایمنی جاده‌ها، از امسال در دستور کار جدی اداره کل قرار گرفته است.

رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از جمله برنامه‌های اجرای این طرح، تسهیل امور مرتبط با تأسیس شرکت‌های حمل و نقل برون شهری و کارت هوشمند رانندگان سبک و شناسایی مراکز عمده بار ویژه وانت بارها بمنظور تمرکز نظارتی بر آنها بوده است.

وی تصریح کرد: هم اینک استان گلستان دارای ۵ شرکت حمل و نقل وانت بار در شهرستان‌های گرگان، مینودشت، کردکوی و بندرگز است که در ۴ ماهه اول سال جاری ۸ هزار تن کالا توسط ناوگان وانت باری آنها با بارنامه در درون و برون استان حمل و نقل و جا به جا شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر