قیمت تضمینی کلزا برای سال آینده ۲۲ هزار تومان اعلام شده که دو هزار تومان هم به عنوان انگیزه و تشویقی برای کشاورز در نظر گرفته شده که با احتساب این میزان، قیمت هر کیلوگرم کلزا به میزان ۲۴ هزار تومان قطعی شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان؛ محمدرضا عباسی: قیمت تضمینی کلزا برای سال آینده ۲۲ هزار تومان اعلام شده که دو هزار تومان هم به عنوان انگیزه و تشویقی برای کشاورز در نظر گرفته شده که با احتساب این میزان، قیمت هر کیلوگرم کلزا به میزان ۲۴ هزار تومان قطعی شده است.

وی با بیان اینکه دولت ۲۵ درصد هزینه بیمه کلزا را پرداخت می کند، افزود: سال گذشته قیمت تضمینی کلزا ۱۵ هزار تومان بود که بعدها این قیمت به ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه شرکت های بخش خصوصی و روغن کشی به صورت توافقی هر کیلوگرم کلزا را ۲۳ هزار تومان از کشاورزان گلستانی خرید کردند، تصریح کرد: در سال زراعی جاری در ابتدای فصل برداشت کلزا یکی از استان ها ۶۰ هزار تن محصول را به قیمت ۱۵ هزار تومان از کشاورز خریداری کرد اما در استان گلستان بخش خصوصی به کمک کشاورز آمد و محصول را با قیمت بالاتر از کشاورز خریدار کرد.

عباسی اضافه کرد: در آن زمان بخش خصوصی جلسات متعددی برگزار کرد و فعالان این بخش شجاعت به خرج دادند و کلزا را به قیمت ۲۳ هزار تومان و هشت هزار تومان بالاتر از قیمت ابلاغی دولت خریداری کردند.

وی متذکر شد: وقتی بخش خصوصی اقدام به چنین کاری کرده دولت باید با اعطای تسهیلات از بخش خصوصی حمایت کند چراکه منابع بخش خصوصی نیز محدود است.

  • منبع خبر : ایسنا