رئیس دانشگاه پیام نور گنبدکاووس گفت که ۱۰ مرکز آموزش عالی مستقر در این شهرستان برای توسعه و ارتقای جایگاه علمی خود نیاز به راه‌اندازی و ایجاد رشته‌های تحصیلات تکمیلی مرتبط با نیاز روز و بازار کار دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا یازرلو روز دوشنبه در مجمع سالانه هیات اندیشه ورز بسیج گنبدکاووس افزود: این شهرستان و ۱۰ مرکز آموزش عالی آن ظرفیت بالایی برای ایجاد و راه‌اندازی رشته‌های تحصیلی در مقطع تحصیلات تکمیلی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گنبدکاووس در مجمع و هیات اندیشه ورز بسیج این شهرستان ادامه داد: علاوه بر ضرورت ایجاد رشته‌های تحصیلات تکمیلی، مراکز آموزش عالی گنبدکاووس با مشکلات مالی زیادی مواجه‌ هستند و صورت خود را با سیلی سرخ نگه می‌دارند و می‌طلبد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این حوزه نیز ورود کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس هم در این نشست از موافقت وزارت علوم با افزایش ۲ رشته “بیماری ها و فوریت‌های پزشکی” در مجتمع آموزش عالی سلامت این شهرستان خبر داد و گفت: پذیرش دانشجو در این ۲ رشته درحال انجام است و فعالیت آموزشی آنها از دیماه امسال شروع خواهد شد.

فرهاد بدیعی افزود: پیش از این مجتمع آموزش عالی سلامت گنبدکاووس که از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز کرده و تنها در رشته دهان و دندان دانشجو داشت و اکنون با موافقت وزارت علوم ۲ رشته به آن اضافه شد.

وی همچنین از تکمیل زیرساخت‌های آموزشی شدن چهار بیمارستان دولتی (شهید مطهری، طالقانی، پیامبر اعظم‌(ص) و شهدای ۱۲ دی) گنبدکاووس خبر داد و اضافه کرد: طی روزهای آینده دانشجویانی از دانشگاه علوم پزشکی گلستان جهت انجام دوره‌های کارورزی در این بیمارستان‌ها حضور خواهند یافت.

بدیعی از ۲۷ مورد اعزام پزشکان بسیجی به مناطق روستایی گنبدکاووس در یکسال گذشته نیز خبر داد و گفت: این پزشکان به حدود ۹ هزار نفر از اهالی روستاهای کمترتوسعه یافته این شهرستان، خدمات ویزیت رایگان ارائه کردند.

هم اکنون شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان افزون بر ۱۵ هزار دانشجو دارد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا