با توجه به اهمیت حفظ این شاهکار عظیم ایرانی اسلامی لازم است به طور کامل مرمت شود و اجرای این پروژه طولانی خواهد بود و اجرای این پروژه و پروژه های گردشگری ملی در گنبدکاووس بودجه ملی می‌طلبد.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان در نشست مشترک با دهرویه فرماندار گنبدکاووس دلیل نصب داربست در اطراف برج را مرمت برج و جلوگیری از فرسایش این بنای عظیم و ارزشمند دانست.

جواد ساوری افزود: با توجه به اهمیت حفظ این شاهکار عظیم ایرانی اسلامی لازم است به طور کامل مرمت شود و اجرای این پروژه طولانی خواهد بود و اجرای این پروژه و پروژه های گردشگری ملی در گنبدکاووس بودجه ملی می‌طلبد.

وی با بیان اینکه گنبدکاووس نسبت به شهرستانهای استان گلستان دارای مزایای نسبی در گردشگری است افزود: این شهرستان دارای مزایای گردشگری تاریخی، فرهنگی و مذهبی همچون برج قابوس، شهر جرجان، دیوار گرگان، امامزاده یحیی بن زید(ع) و سوارکاری است. وبا وجود همه این ظرفیتها زیر ساختهای لازم برای گردشگری در این شهرستان مهیا نیست.

وی با بیان اینکه مدافع ارزشهای انقلاب هستیم و باید شبانه روز برای مردم کار کنیم افزود: مدیریت داشته ها و استفاده از ظرفیت های موجود گردشگری برای توسعه گردشگری در گنبدکاووس مهم است و نبود هتل خلاء مهمی در گردشگری شهرستان گنبدکاووس است که با تسهیلگری باید گره های کور زیرساختهای گردشگری باز شود.

  • منبع خبر : فرمانداری گنبد