معاون سواد آموزی گلستان گفت: هر ساله هفت هزار نفر در گلستان باسواد می‌شوند و ۶ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل نیز در گلستان دوباره به مدارس بازگردانده شدند.

مسعود سوقی آمار جمعیت باسواد ۱۰ تا ۴۹ سال در گلستان ۹۸ درصد و گلستان در این شاخص از میانگین کشوری بالاتر قرار دارد.

سوقی با بیان اینکه گلستان به عنوان استان معین در طرح شتاب‌بخشی ریشه‌کنی بی‌سوادی انتخاب شده است افزود: در حال حاضر آمار جمعیت بی‌سواد گلستان ۳۴ هزار نفر است که امیدواریم بزودی جشن ریشه کنی بی سوادی را در استان برگزار کنیم.

معاون سوادآموزی گلستان از فعالیت ۷۵۰ آموزش‌دهنده در استان گلستان خبر داد و گفت: امسال ۲۷۰ آموزش‌ دهنده جدید نهضت سوادآموزی که از سال ۱۳۹۰ غیرفعال بودند به چرخه آموزش و تحصیل برگشتند تا در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان گام بردارند.

او ادامه داد: هر ساله هفت هزار نفر در گلستان باسواد می‌شوند و ۶ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل نیز در گلستان دوباره به مدارس بازگردانده شدند.

به گفته سوقی، در حال حاضرگلستان ۳۳ هزار بازمانده از تحصیل دارد که آموزش و پرورش همه تلاش خود را برای بازگشت این افراد به تحصیل به کار گرفته است.

معاون سوادآموزی گلستان یادآور شد: از سال ۹۸ تاکنون حقوق آموزش‌دهندگان پرداخت نمی‌شد، اما با کمک دولت مردمی این مهم تحقق یافت و ۸۴۰ میلیارد ریال از حقوق و مطالبات همکاران آموزش‌دهنده نهضت سوادآموزی گلستان پرداخت شد.

سوقی با اشاره به اینکه فعالان حوزه نهضت سوادآموزی در قالب نیرو‌های آموزش دهنده با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند، گفت: این افراد مطابق با آیین‌نامه موظف هستند تعداد مشخصی از افراد را باسواد کنند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان