مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس گفت: ۷ هزار و ۳۳۷ کیلوگرم گوشت قرمز منجمد به همراه ۱۹ هزار و ۱۴۰ کیلوگرم گوشت مرغ منجمد به قیمت مصوب تنظیم بازار در نمایشگاه عرضه مستقیم کالاهای اساسی در این شهرستان در حال فروش به متقاضیان است.

عبدالملک آرخی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: گوشت منجمد کیلویی ۱۴۵ تا ۱۵۵ هزار تومان و مرغ منجمد کیلویی ۴۵ هزار تومان در این نمایشگاه عرضه می‌شود و علاوه بر آن ۴۰ تن برنج هندی به قیمت کیلویی ۳۵ هزار تومان آماده فروش است.

وی مهمترین هدف برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالاهای اساسی را کمک به خانوارها برای تهیه محصولات خود با قیمت مناسب اعلام کرد و گفت: مردم می‌توانند علاوه بر گوشت، مرغ و برنج سایر خوراکی‌ها ویژه شب عید مانند آجیل و شیرینی را هم با ۲۰ درصد تخفیف نسبت به بازار در این نمایشگاه خریداری کنند.

مدیرجهاد کشاورزی گنبدکاووس افزود: این نمایشگاه که از روز گذشته فعال شده تا ۲۸ اسفند در محل انبار تعاونی روستایی جنب بازار روس‌ها از ساعت ۱۰ تا ۲۲ دایر است.

آرخی با تاکید بر اینکه کمبودی از نظر توزیع اقلام ضروری مردم برای شب عید و ماه مبارک رمضان وجود ندارد، گفت: ۲ تیم نظارتی متشکل از کارشناسان جهاد کشاورزی، تعزیزات حکومتی و اداره صنعت، معدن و تجارت به صورت تمام وقت در حال گشت زنی و نظارت بر نحوه عرضه کالاها در سطح بازار هستند.

وی ادامه داد: در یک سال اخیر هزار و ۹۴۲ مورد بازدید از واحدهای صنفی گنبدکاووس انجام و برای ۱۸۳ واحد پرونده تخلف تشکیل و به تعزیزات معرفی شدند.

مدیرجهاد کشاورزی گنبدکاووس افزود: بیشترین موارد تخلف مربوط به حوزه آرد و نان و خبازی‌ها شامل کسری آرد، رعایت نکردن ساعت پخت، تراکنش‌های نامتعارف و کسری وزن شانه بود.

آرخی بیان کرد: امسال تاکنون ۷۸۶ تن برنج هندی، ۲۲۴ تن برنج تایلندی، ۳۹۷ تن شکر خانوار، ۷۶ تن شکر صنوف و ۹ تن قند در کنار ۲۲۰ تن گوشت قرمز منجمد و ۳۲۵ تن مرغ منجمد با قیمت تنظیم بازار در سطح شهرستان گنبدکاووس عرضه شده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا