سرپرست واحد اورژانس اجتماعی بهزیستی گنبدکاووس از شناسایی و ساماندهی ۱۴۰ متکدی در این شهر از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد ۸۲ نفر زن و بقیه مرد بودند.

اکبر لگزایی روز دوشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده گنبدکاووس افزود: بخش قابل توجهی از متکدیان به مراکز نگهداری زیرنظر بهزیستی و یا سایر ادارات متولی تحویل داده شدند.

وی بابیان اینکه ۹۰ درصد متکدیان دستگیر شده معتاد بودند، اضافه کرد: از مجموع متکدیان دستگیر شده ۳۱ نفر سالمند و ۹ نفر معلول بودند که به مراکز نگهداری سالمندان و توانبخشی بهزیستی تحویل شدند ضمن اینکه برای ۲۳ نفر از متکدیان دستگیر شده با همکاری مرکز فنی و حرفه‌ای، دوره حرفه آموزی برگزار شد.

لگزایی همچنین بیان داشت: اورژانس اجتماعی بهزیستی گنبدکاووس از ابتدای امسال تاکنون به ۶۸ خانم آسیب دیده از آسیب‌های اجتماعی خدمات رسانی کرده است.

فرماندار گنبدکاووس هم در این جلسه با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی (اعتیاد و تکدی‌گری) در این شهرستان وضعیت خوبی ندارد، گفت: همه دستگاه‌های متولی و اجرایی باید با جدیت در حوزه پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی وظایف قانونی خود را انجام دهند.

مهدی دهرویه افزود: با وجود اینکه تعداد زیادی متکدی در گنبدکاووس شناسایی و ساماندهی شدند اما باز هم وجود متکدیان و معتادان متجاهر چهره دومین شهر بزرگ استان گلستان را زشت کرده‌ است.

وی اضافه کرد: بیشتر متکدیان و معتادان متجاهر از شهرها و استان‌های مجاور برای انجام بزه به گنبدکاووس می‌آیند که باید به زادگاهشان بازگردانده شوند.

دهرویه همچنین برلزوم تهیه آمار تفکیکی از متکدیان ساماندهی شده از سوی بهزیستی تاکید کرد و بیان داشت: باید بر فعالیت تشکل‌های مردم نهاد و مراکز نگهداری متکدیان زیر نظر بهزیستی جهت اثربخشی اقدامات و هزینه کرد اعتبار و سرانه‌های دریافتی، نظارت شود.

در این جلسه که مدیر شبکه بهداشت و درمان و معاون شهردار گنبدکاووس هم گزارشی از فعالیت‌های مرتبط با متکدیان ارائه دادند، برلزوم همکاری بیشتر دستگاه‌های متولی در این حوزه تاکید شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا