فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: در اجرای طرح‌های ترافیکی امنیت و حفظ جان و مال مردم اولویت اصلی است و نباید منافع عده‌ای، مانع اجرای طرح‌ها شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دهرویه روز یکشنبه در جلسه شورای ترافیک گنبدکاووس گفت: مسائل و مشکلات ترافیکی، شهروندان را آزار می‌دهد و رفع آن از مطالبات جدی اهالی این شهر است که باید با برنامه‌ریزی، راهکارهای دقیق و کارشناسی شده مبتنی بر قوانین، نسبت به برطرف کردن آن در قالب برنامه‌های کوتاه، میان‌مدت و بلندمدت و با همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های متولی حوزه مدیریت شهری اقدام شود.

وی افزود: البته بخشی از معضلات ترافیک گنبدکاووس باید با فعال شدن دوربین‌های ترافیکی در چند نقطه پُرترافیک و حادثه‌خیز و اعمال قانون خودروهای متخلف و برخی دیگر از نقاط هم با اقدامات آموزشی و ارتقای فرهنگ ترافیکی مردم و استفاده بیشتر از ناوگان حمل و نقل عمومی رفع شود.

دهرویه با تاکید بر ضرورت اجرای طرح‌های ترافیکی تصویب شده در کوتاه‌ترین زمان، اضافه کرد: ممکن است در اجرای طرح تعارض منافع نیز ایجاد شود اما باید این تعارض منافع به نفع مردم و نه عده‌ای خاص باشد.

به گفته وی، در اجرای طرح‌های ترافیکی امنیت و حفظ جان و مال مردم اولویت اصلی است و نباید منافع عده‌ای، مانع اجرای طرح‌ها شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گنبدکاووس نیز در این جلسه بامهم دانستن مصوبات شورای ترافیک گفت: برای اجرای مصوبات این شورا باید قید زمان تعیین و دستگاه‌های متولی در مهلت مقرر نسبت به انجام آن اقدام کند.

سرهنگ مسعود بارانی افزود: برخی نقاط شهر گنبدکاووس از جمله خیابان‌های طالقانی، امام خمینی و میدان بسیج در برخی ساعات به دلائل مختلف مانند تعطیلی مدارس، سد معبرها، کمبود تجهیزات هوشمند کنترل ترافیک (چراغ فرماندهی و دوربین‌های ترافیکی) و نیروی پلیس، ترافیک شدیدی پیدا می‌کنند.

همچنین در این جلسه برلزوم برنامه‌ریزی برای رفع معضل ترافیکی و اصلاح هندسی مقابل دانشگاه گنبدکاووس، ساماندهی میوه‌فروشان ورودی این شهر از سمت آزادشهر، برخورد با سد معبرها حدفاصل پُل مرحوم آخوند نوریزاد تا میدان مختومقلی فراغی (چهارراه آق قایه) و نیز میدان بسیج تاکید و مصوبه نصب سرعت‌کاه در برخی جاده‌ روستاهای «تنگلی»، «سلطانعلی»، «پلی حاجی»، «اراز محمد آخوند»، «قیزلر» و «گوزنی تپه» که پیش از این در کمیسیون ایمنی راه‌های گلستان تصویب شده بود، ابلاغ شد.

گنبدکاووس با حدود ۱۷۰ هزار نفر جمعیت و حدود ۲۸ کیلومتر مربع وسعت، دومین شهر بزرگ استان گلستان است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا