وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران پیامی را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به نقل از ستاد خبری پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری این دوره از جشنواره پیامی را خطاب به مخاطبان و هنرمندان حاضر در این رویداد منتشر کرد.

متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:

به نام خدا

هنر موسیقی جان گرفته از جلوه های تلاش و کوشش مردمان این دیار کهن با بن مایه های اعتقادی، معنوی و اخلاقی در طول قرن هاست که بیانگر بخشی از مجموعه فرهنگ و هنر والای ایران اسلامی است.

در این رهگذر، موسیقی نواحی ایران به عنوان نگاهدارنده و پاسبان سنت موسیقایی این سرزمین، گوهری است زرین که با گذر از گردش ایام در طول قرن ها، راه پیدا و پنهان خود را از میان اقوام و سرزمین های مختلف نسل به نسل با صداقت، اصالت و هویت همچون جویباری آرام طی کرده و به امروز رسیده است.

میراثی گرانبها، وحدت آفرین و سرشار از معرفت، حکمت و کرامت در بین اقوام کشور عزیزمان ایران که در گستره ملی، همواره در چهارچوب تعاملات فعال دیپلماسی فرهنگی به عنوان یکی از سفیران این مرز و بوم پرگهر با سایر ملل مورد توجه قرار گرفته است.

اکنون و در گام پانزدهم، جشنواره موسیقی نواحی ایران در امتداد دوره‌های پیشین و این‌بار با یک ساز و کار علمی ـ هنری، وحدت گفتمان موسیقایی جهان اسلام را ترسیم خواهد کرد و با نگاهی به سنت‌های قومی و گفتمان‌های موسیقایی جهان اسلام، امید است که این رنگین‌کمان فرهنگی نمایانگر وحدت بزرگ اسلامی باشد.

این جشنواره فرصتی برای همنشینی و هم‌افزایی میان اقوام ایران با ایجاد بستری برای قدرشناسی از این گنجینه‌های بی‌بدیل ایرانی است که سال‌ها عمر خود را وقف فرهنگ و هنر اصیل این سرزمین کرده‌اند.

در این راستا صمیمانه زحمات همه دست اندرکاران پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران را پاس می‌دارم و از هنرمندان و همکارانم در معاونت امور هنری، انجمن موسیقی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در برگزاری این جشنواره که در راستای راهبرد توسعه فرهنگی هنری دولت سیزدهم قرار دارد، قدردانی می‌کنم و امیدوارم تداوم این جشنواره ارزنده باعث اهتمام بیش از پیش به شناخت و حفظ موسیقی نواحی کشور و تکریم حافظان و پیشکسوتان این گونه ارزشمند موسیقایی شود و برای خادمان فرهنگ و هنر سلامتی و سرفرازی آرزو می‌کنم.

محمدمهدی اسماعیلی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

  • منبع خبر : روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان