مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: ۲ هزار و ۳ کودک این استان مشمول طرح امنیت غذایی و رفع سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال شدند و یارانه به حساب سرپرستان آنان واریز می‌شود.

«حسینعلی خواجه‌مظفری» اظهار کرد: خانوارهای مشمول این طرح دارای دهک‌های یک تا هفت درآمدی هستند که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شناسایی می‌شوند.

وی ادامه داد: اجرای این طرح در بستر طرح ملی کالابرگ الکترونیکی بوده و یارانه مدنظر نیز به حساب سرپرستان این کودکان واریز می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: یارانه پرداختی در نظر گرفته شده به ازای هر نفر واجد شرایط در دهک‌های اول تا پنجم، ۱۰ میلیون ریال و دهک‌های ۶ و ۷ نیز ۶ میلیون ریال است.

خواجه‌مظفری افزود: آخرین مرحله واریزی در قالب این طرح، چهارم و پنجم اسفند سال جاری بود که یک‌هزار و ۸۱۹ نفر در دهک‌های یک تا پنج و ۱۸۲ نفر دهک‌های ۶ و ۷ هستند.

وی از اجرای طرح «یسنا» ویژه حمایت از مادران باردار و شیرده دارای فرزند زیر ۲ سال دهک اول در استان خبر داد و گفت: در این طرح، پنج هزار و ۷۸۰ کودک استان زیر پوشش قرار گرفته‌اند که ماهانه چهار میلیون ریال به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: پرداخت یارانه به حساب سرپرستان کودکان واجد شرایط در قالب این طرح از دی ۱۴۰۲ فعال و تاکنون سه مرحله از آن اجرا شده است.

وی در خصوص نحوه شناسایی کودکان واجد شرایط برای زیرپوشش قرار گرفتن در این طرح گفت: وزارت متبوع فهرست را بر اساس اطلاعات کد ملی از ثبت احوال دریافت و پس از بررسی دهک درآمدی خانوار و واجد شرایط بودن، زیرپوشش طرح یسنا قرار می‌دهد.

خواجه‌مظفری افزود: طرح‌های مزبور در راستای اجرای ماده (۲۴) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با هدف حمایت از مادران باردار، شیرده و دارای کودک زیر پنج سال است، که با اولویت مادران دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال در دهک یک درآمدی در هشت استان کم برخوردار و نرخ باروری زیر ۲.۵ درصد با ارایه سبد غذایی رایگان در بستر کالابرگ الکترونیکی انجام می‌شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا