استاندار گلستان از افتتاح دو مرکز ماده ۱۶ در گرگان و گنبد کاووس همزمان با هفته دولت خبر داد.

علی محمد زنگانه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: محتوای تولید شده باید کوتاه، تاثیرگذار، همراه با ایده‌های خلاقانه باشد تا بتواند مخاطبان را با خود همراه سازد.

او از افتتاح دو مرکز ماده ۱۶ در گرگان و گنبد کاووس همزمان با هفته دولت خبر داد و افزود: با استفاده از سامانه مدیریت و یکپارچه سازی غربالگری معتادین متجاهر در طول یک سال بانک اطلاعاتی معتادان متجاهر بر اساس عنبیه چشم تکمیل می‌شود و پس از آن مراقب‌های پس از خروج بهتر از گذشته مدیریت می‌شود.

زنگانه گفت: استفاده از ظرفیت دبیر کل مبارزه با مواد مخدر در راستای تکمیل هرچه سریعتر اردوگاه سخت ماده ۴۲ برای قاچاقچیان ضروری است.

او ادامه داد: طرح‌های مهرانه (حمایت از خانواده معتادین) و مهاجر (معتادین کم سواد) با همراهی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دستگاه مرتبط اجرایی می‌تواند نقش حمایتی ارزشمندی داشته باشد.

استاندار گلستان گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر در لیست مراکز درمانی قرار دارند و راه اندازی حداقل ۶ مرکز درمان اعتیاد در شهرستان‌های فاقد مرکز ضروری است.

زنگانه افزود: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) با تلاش آموزش و پرورش در شناسایی دانش آموزان آسیب دیده بسیار موثر است و باید توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مورد توجه قرار گیرد.

او تاکید کرد: فرمانداران و کمیته‌ها چشم انداز مشخص خود را برای مبارزه با مواد مخدر در سال ۱۴۰۲ اعلام کنند و و در هر جلسه شورای هماهنگی حداقل ۲ فرمانداری و یک کمیته گزارش اقدامات خود را در جهت مبارزه با مواد مخدر ارایه کنند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان