امام جمعه گنبدکاووس گفت: با عبرت از زلزله اخیر در کشور ترکیه باید پیشگیری ها در ساخت و سازها از طریق نظام مهندسی، شهرداری و پیمانکاران صورت گیرد تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گنبدکاووس افزود:سفر اخیر رئیس جمهور اسلامی ایران به چین گامی بلند برای تحول ساختار بین‌المللی و تغییر و بهبود نظم جهانی بود.

این سفر جدا از مسائل تجارت، مبادلات علمی و تکنولوژی، ارتباط فوق راهبری فلسفی و تاریخی، برای انتقال قدرت از غرب به شرق و تشکیل نظم نوین جهانی نیز منشا اثر بود.

وی اظهار کرد: آمریکا، غرب‌زده‌ها و غرب‌گراها از این سفر بسیار ناراحت هستند.

امام جمعه گنبدکاووس بیان کرد: در راستای جبران عقب‌ماندگی کشور و چشم انتظاری اجرای برجام، با انجام این سفر عظمت دولت و جمهوری اسلامی مشهود است و اسبابی برای ایجاد راه‌های موثر تجارت از جمله راه ابریشم فراهم خواهد کرد.

حجت الاسلام ترابی با اشاره به زلزله ترکیه افزود: آذربایجان با تحریک ترکیه با اسرائیل در راستای تغییر مرزها همکاری داشته و ماجراجویی می کرد که با این زلزله دیگر خبری از این تحرکات نیست و همچنین این زلزله در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه تاثیر اساسی خواهد داشت.

وی بیان کرد: با عبرت از زلزله اخیر در کشور ترکیه باید پیشگیری ها در ساخت و سازها نظام مهندسی، شهرداری و پیمانکاران داشته تا روسیاهی صورت نگیرد.

امام جمعه گنبد کاووس همچنین از حضور چشمگیر مردم در شنبه تاریخی ۲۲ بهمن تقدیر کرد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا