معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان از پرداخت فوری خسارت‌های مالی حادثه‌دیدگان امروز در گرگان خبر داد.

به نقل از استانداری گلستان، سیدعلی مهاجر اظهار کرد: پیرو حادثه‌ای که در گرگان اتفاق افتاد تیم‌های امدادی، امنیتی و انتظامی در محل حادثه حضور پیدا کردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان بیان کرد: طی تقسیم کاری که صورت گرفت قرار بر این شد خسارت‌های مردم توسط شهرداری گرگان در اولین فرصت پرداخت شود.

مهاجر از مردم فهیم گرگان خواست اگر قطعاتی را مشاهده کردند به مسئولان مربوطه اعلام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی گلستان گفت: مردم در صورت مشاهده بقایای حادثه امروز بدون دست زدن به شی مورد نظر، موضوع را بلافاصله از طریق شماره تماس ۱۱۴، ۱۱۳ و ۱۱۰ به نهادهای امنیتی، نظامی و انتظامی اطلاع دهند تا در اولین فرصت شی مورد نظر منتقل و محل پاکسازی شود.

گفتنی است دقایقی پس از این، سخنگوی وزارت دفاع گفت: در فرآیند آزمایش تحقیقاتی سامانه‌های آفندی و پهپادی که در منطقه کویری انجام شد یکی از سامانه‌ها که در حال آزمون و تحقیقات بود، دچار نقص فنی شده و با انحراف از مسیر اصلی متلاشی و قطعاتی از آن در مناطقی از شهر گرگان سقوط کرد.

رضا طلایی‌نیک در خصوص حادثه گرگان گفت: در فرآیند آزمایش تحقیقاتی سامانه‌های آفندی و پهپادی که در منطقه کویری انجام می‌شود و این موضوع سابقه نیز دارد یکی از سامانه‌ها که در فرایند آزمون و تحقیقات بوده دچار نقص فنی می‌شود و با انحراف از مسیر اصلی متلاشی می‌شود و قطعاتی از این سامانه متلاشی شده در مناطقی از شهر گرگان سقوط کرده و فرود آمده است.

وی ادامه داد: تیم‌های امدادی و عملیاتی مربوطه در حال جمع‌آوری این قطعات فرود آمده و سقوط کرده هستند.

وزارت دفاع اظهار داشت: ضمن قدردانی از اهالی گرگان انتظار داریم که اگر قطعات باقیمانده‌ای را مشاهده کردند از دستکاری یا جابجایی آنها خودداری کنند تا تیم‌های امدادی و عملیاتی که در حال جمع‌آوری هستند، بتوانند وظایف امدادی و جمع‌آوری این قطعات سقوط کرده را در اسرع وقت به اتمام برساند.

گفتنی است؛ حادثه‌ای که امروز در شهر گرگان پیش آمده بر اثر تست یک سامانه موشکی مجهز به کلاهک بارشی، توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رخ داده است. وزارت دفاع به زودی طی اطلاعیه‌ای جزئیات این حادثه را تشریح خواهد کرد.

مشاهده خبرنگار ایرنا نشان می‌دهد در پس بروز این حادثه، علاوه بر مصدوم‌شدن ۲ شهروند، برخی خانه‌ها، مغازه‌ها و خودروها نیز دچار خسارت شدند که به گفته سردار طلایی‌نیک خسارت‌های وارده به شهروندان توسط مراجع ذیصلاح جبران خواهد شد.

گرگان در آرامش کامل است و با روشن شدن دقیق ابعاد ماجرا، بازار شایعه‌سازی و دروغ به طور کامل متوقف شده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا