مدیرکل مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان با بیان جزییات پرونده کسری گندم در کارخانه‌های آرد استان گفت: میزان کسری گندم بر خلاف آن‌چه در برخی رسانه‌ها اعلام شده به جای ۵۳ هزار تن، فقط ۱۹۸ تن است.

محمدباقر منوچهری روز پنجشنبه در خصوص آخرین جزئیات پرونده مفقودی گندم دولتی در گلستان اظهار کرد: همه ساله بر اساس دستور کار شرکت بازرگانی دولتی، گندمی که در کارخانه‌ها موجود است، توسط نمایندگان شرکت، بازرسان و حسابرسان انبارگردانی می‌شوند و در این انبارگردانی اگر کارخانه‌ای کسری داشته باشد، اقدامات حقوقی و قضایی در خصوص این موضوع اجرا می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان خاطرنشان کرد: در اردیبهشت ماه پس از بازدید یکی از کارخانه‌های آرد استان ۵۰۰ تن برآورد کسری گندم شد که بلافاصله نماینده حراست، بازرسان و حسابرسان به کارخانه مربوطه اعزام و تمامی موجودی کارخانه وزن کشی شد که هیچگونه کسری مشاهده نشد.

منوچهری گفت: در کارخانه دوم سه هزار و ۱۱۲ تن کسری گزارش شد که بلافاصله موضوع در کمیسیون وصول مطالبات شرکت بازرگانی دولتی انجام و موضوع به کارخانه مربوطه اعلام گردید.

وی اضافه کرد: تاکنون ۲ هزار و ۹۱۴ تن از کسری را تحویل داده و ۱۹۸ تن باقی مانده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان تصریح کرد: موضوع از طریق شرکت به دستگاه قضایی اعلام و پیگیری موضوع در جریان است و ما نیز در تلاش هستیم تا این میزان کسری نیز وصول شود.

منوچهری بیان کرد: بیشتر این کسری وصول شده و تنها ۱۹۸ تن آن باقی مانده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا