استاندار گلستان گفت: بر اساس طرح جامع گردشگری در آرامگاه شاعر شهیر ترکمن مختومقلی فراغی اقدامات لازم انجام خواهد شد تا این مکان به جایگاهی ارزشمند برای برگزاری مراسمات ملی و بین المللی تبدیل شود.

علی محمد زنگانه روز جمعه با حضور در مصلی نمازجمعه مراوه‌تپه در جمع نمازگزاران اظهارکرد: اشعار این شاعر نشان می‌دهد که وی یک مصلح بزرگ اجتماعی است که همواره برادران مسلمان و دینی خود اعم از شعیه و اهل سنت را دعوت به وحدت و همدلی می‌کند.

آرامگاه مختومقلی فراغی شاعر و عارف شهیر ترکمن و پدر بزرگوار وی “دولت محمد آزادی” در ۳۰ کیلومتری غرب مراوه‌تپه و در مسیر جاده این شهر به داشلی برون گنبد و در روستای “آق تقه” واقع است و هر ساله تعداد زیادی از مردم منطقه و مسافران و گردشگران داخلی و خارجی بر مزار این شاعر حضور می‌یابند.

اشعار این شاعر بزرگ ترکمن که در بین دیگر اقوام ایران زمین و دیگر ملل جهان نیز بلند آوازه شده، دارای مضامین اجتماعی، سیاسی، دینی و عرفانی است و دیوان شعر او نیز تاکنون به چند زبان دنیا از جمله انگلیسی، روسی و فارسی ترجمه و چاپ شده است.

وی با اشاره به اجرای بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی طی یک سال گذشته در مراوه‌تپه، گفت: این پروژه‌ها از دهه فجر سال گذشته تا دهه فجر امسال در این شهرستان به بهره برداری رسیده است.

استاندار گلستان تاکید کرد: برای جلوگیری از فساد، توزیع منابع تبصره ۱۶ و تبصره ۱۸ و تسهیلات فنی اعتباری دستگاه‌ها را در اختیار فرمانداران قرار دادیم تا بر اساس شاخص‌های محرومیت‌زدایی تسهیلات ارزان قیمت را در شهرستان به عدالت توزیع کنند.

زنگانه افزود: با رایزنی صورت گرفته با وزیر نیرو در حال پیگیری و رفع مشکلات روستاهای کف سد چایلی هستیم تا اگر قصد بر سد سازی است هرچه زودتر تکلیف اهالی این روستاها مشخص شود.

وی از تلاش‌های خیران مراوه‌تپه که همواره در کنار مسوولان برای رفع محرومیت از چهره استان هستند، قدردانی کرد و گفت: با تلاش ۳۰ نفر از خیران شهرستان تا ۲ ماه آینده ساخت و تکمیل مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت به پایان می‌رسد.

استاندار گلستان با تاکید بر نقش اساسی عشایر در تولید و اینکه به عنوان جامعه مولد بیش از ۲۵ درصد گوشت قرمز استان را تولید می‌کنند گفت: حمایت از این قشر در دستور کار جدی قرار دارد و به عنوان نمونه تاکنون بیش از ۸۰ درصد از خانه‌های عشایری به پنل‌های خورشیدی مجهز شده‌ است.

زنگانه با اشاره به تلاش دشمنان برای کم رنگ نشان دادن خدمات صادقانه دولت سیزدهم برای رفع محرومیت و حمایت از مستضعفان، گفت: مردم حق دارند تا از خدمات در حال اجرا توسط دولتمردان آگاهی داشته باشد لذا می‌طلبد این خدمات به درستی اطلاع‌رسانی شود.

استاندار گلستان در سفر به مراوه‌تپه از ظرفیت‌های مرزی این شهرستان از جمله پاسگاه مرزی دادلی قزنین و ایستگاه ارتباطی تروپو نیروی پدافند هوایی ارتش بازدید کرد و به مرزبانان و نیروهای پدافند هوایی ارتش خداقوت گفت و همچنین در ادامه با اهالی روستای چشمه قاینار دیدار کرد.

استان گلستان دارای ۴۵۸ کیلومتر مرز شامل ۱۱۰ کیلومتر مرز خاکی و ۴۵۸ کیلومتر مرز دریایی است.

شرکت در نشست شورای اداری شهرستان از جمله برنامه‌های روز جمعه استاندار گلستان در سفر به مراوه‌تپه است.

شهرستان مرزی مراوه‌تپه افزون بر ۶۷ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۰۸ روستا و سه هزار و ۶۰ کیلومتر مربع وسعت سکونت می‌کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا