رویای افتتاح آکادمی والیبال به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم ورزش دوست گنبدکاووس با تاریخی پرافتخار از معرفی چهره‌های ماندگار در این رشته بعد از گذشت ۱۲ سال در آستانه دور دوم سفر رییس جمهوری رنگ واقعیت گرفت تا والیبال این شهر پیمودن در مسیر جدیدی را به سوی سرنوشت و رسیدن به پیشرفت بیشتر آغاز کند.

حضور مستمر در سطح اول والیبال کشور و معرفی چهره‌های نامدار و ملی‌پوش در سال‌های متمادی در کنار هواداران پرشور، گنبدکاووس را به قطب این رشته در کشور تبدیل کرده است لذا نیاز به توسعه فضاهای ورزشی برای این رشته بیش از پیش احساس می‌شود.

برخلاف سایر نقاط کشور که عشق و علاقه جوانان و نوجوانان به علم کردن دوازه‌های موقت فوتبال و انجام گل کوچیک است، بچه‌های گنبدی از کودکی با مشاهده هر فضای خالی، زمین والیبالی برای خود ترسیم کرده از ۲ طرف تور توپ را به سمت هم پرتاب می‌کنند و تشویق جمعیت زیادی به عنوان تماشاگر حال و هوای جذابی به بازی‌ها می‌دهد.

خیلی از اهالی گنبدکاووس به ویژه ترکمن‌ها مسابقات والیبال را به عنوان یکی از جذابیت‌های مراسم عروسی در روستاها در کنار اسبدوانی برای سرگرمی جوانان در نظر می‌گیرند و علاقمندان زیادی از شهرها و روستاهای اطراف برای شرکت در این مسابقات و حتی تماشا خود را می‌رسانند.

این سطح از علاقمندی مردم گنبدکاووس به والیبال باعث شد تا سال ۱۳۹۰ عملیات ساخت آکادمی و یا همان خانه والیبال این شهرستان با مساحت سه هزار متر مربع شامل ۲ سالن تخصصی تمرین و آموزش والیبال، خوابگاه و دیگر امکانات مورد نیاز با هدف مدیریت بهتر میزبانی از مسابقات و کشف استعدادهای ورزشی این رشته آغاز شود.

طولانی‌ شدن روند ساخت آکادمی والیبال به دلیل کمبود اعتبارات، پیشکسوتان و دوست‌داران والیبال این شهر را نگران کرده بود چرا که از نگاه آنان، گنبدکاووس با داشتن کانون‌های والیبال برای آموزش دختران و پسران علاقمند، چهره‌های مطرح و مستعدی دارد که توجه به رشد آنان با فراهم کردن امکانات زیرساختی مسیر حضور این ورزشکاران را در تیم ملی و رسیدن به افتخارات بیشتر هموارتر می‌کند.

خیلی از استعدادهای والیبال گنبدکاووس به دلیل مشکل مالی و ناتوانی در پرداخت شهریه نمی‌توانند در کلاس‌های آموزشی باشگاه‌های خصوصی شرکت کنند اما به طور قطع با افتتاح آکادمی والیبال و اختصاص یک سالن آن به آموزش رده‌های سنی پایه با هزینه کم، این استعدادها قابلیت نمایش توانایی خود را می‌یابند که باعث معارفی بیش از پیش ورزش گنبدکاووس در عرصه‌های ملی و جهانی خواهد شد.

آکادمی والیبال تقویت کننده این رشته ورزشی در گنبدکاووس

دبیر هیات والیبال گنبدکاووس، آکادمی والیبال را تقویت کننده این رشته ورزشی در شهرستان دانست و گفت: علاقمندی مردم گنبد به والیبال مسوولان را برآن داشت تا عملیات ساخت این آکادمی را در دستورکار قرار دهند اما طولانی شدن زمان ساخت باعث دلسردی اهالی این رشته شده بود.

طاهر آزمون افزود: با پیگیری مدیرکل وزش و جوانان گلستان و عنایت دولت سیزدهم در تامین منابع مالی این پروژه در آستانه سفر رییس جمهور آماده افتتاح است که باعث خوشحالی جامعه ورزش دوست گنبدکاووس می‌شود.

وی ادامه داد: هم اینک مسابقات ورزشی از جمله والیبال در سالن المپیک گنبدکاووس که کف پوش با استاندارد جهانی در آن نصب شده برگزار می‌شود که با افتتاح آکادمی والیبال بخش زیادی از فشار از این سالن برداشته خواهد شد.

دبیر هیات والیبال گنبدکاووس تعداد ورزشکار این رشته در شهرستان را به صورت سازمان یافته ۷۰۰ نفر و در حالت عادی چندین هزار نفر اعلام کرد، گفت: تمرکز بیشتر در آکادمی والیبال انجام تمرین و آموزش این رشته به علاقمندان در فضای استاندارد است.

آزمون از مسوولان ورزش و جوانان در سطح استان و شهرستان خواست فعالیت آکادمی والیبال تحت اختیار هیات گذاشته شود تا کانون‌های والیبال و علاقمندان بتوانند بهترین استفاده را از این ظرفیت داشته باشند.

تخصیص ۸۰ میلیارد ریال از محل سفر رییس جمهور به آکادمی والیبال گنبدکاووس

رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه عملیات ساخت آکادمی والیبال این شهرستان به عنوان خواسته مردم از سال ۱۳۹۰ آغاز شد، گفت: به دلیل مشکلات در تامین منابع مالی ساخت این پروژه ملی چندین سال زمان برد.

جواد عجم افزود: این پروژه ملی با هزینه ۴۵۰ میلیارد ریال که ۸۰ میلیارد ریال آن مربوط به دور نخست سفرهای استانی رییس جمهور بود بعد از گذشت ۱۲ سال هم اینک به پایان رسیده و در دور دوم سفر استانی رییس جمهور برای استفاده مردم ورزش دوست گنبدکاووس به بهره برداری خواهد رسید.

فعالیت ۳۰ کانون والیبال در گنبدکاووس

وی بیان کرد: ۲۰ کانون والیبال ویژه پسران و ۱۰ کانون والیبال ویژه دختران در گنبدکاووس فعال است که شاید فضای تمرینی بخشی از آنها استاندارد لازم را نداشته باشد لذا می‌توانند از سالن‌های آکادمی والیبال برای انجام تمرینات به صورت تخصصی استفاده کنند.

وی افزود: گنبدکاووس استعدادهای زیادی در رشته والیبال دارد و تاکنون چندین دوره تیم در لیگ برتر داشتیم که به عنوان شگفتی ساز مطرح شدند و قهرمانی در مسابقات جام حذفی را در کارنامه خود داریم و علاوه بر آن تعداد زیادی از ورزشکاران پایه این رشته در مسابقات قهرمانی آسیا و جهان افتخار آفرینی کردند.

رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس گفت: هم در رده سنی بزرگسال و هم پایه تیم در مسابقات لیگ برتر به نام شهرداری گنبدکاووس داریم و ۷۰ درصد از بازیکنان تیم استان برای شرکت در مسابقات از بازیکنان گنبدی انتخاب می‌شود.

وی خلیل و طاهر آزمون، بای‌محمد دوجی، جبار دولو، حبیب کوزه‌لی، سعید شیرمحمدلی، نورمحمد سرشاد، مجید آزمون و فرهاد قائمی را از جمله پیشکسوتان افتخار آفرین گنبدکاووس در رشته والیبال برشمرد و بیان کرد: امسال طاها بهبودنیا و عمران گوگجلی به عنوان بازیکن و حسین زادقلی دوجی به عنوان کادر فنی همراه با تیم ملی مدال نقره جهان را به دست آوردند.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان بزرگ گلستان در شرق این استان واقع است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا