مدیرکل دامپزشکی استان گلستان گفت: کار واردات ۱۲۰ هزار راس دام زنده (بره) از کشور قزاقستان به این استان و با هدف تنظیم بازار گوشت قرمز آغاز شده است.

علی کاووسی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به واردات دام زنده از کشور قزاقستان توسط یک شرکت تجاری در استان اظهار کرد: کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان در تمام مراحل اجرای این طرح شامل جابجایی و کشتار دام در کشتارگاه صنعتی اینچه‌برون آق‌قلا نظارت کامل دارند

وی ادامه داد: اکنون نماینده دامپزشکی استان در کشور قزاقستان برای واردات دام زنده مستقر است تا پس از قرنطینه دام و تاییدیه سلامت، این محموله وارد استان شود.

کاووسی خاطرنشان کرد: دام زنده پس از ورود به استان گلستان نیز به مدت ۷۲ ساعت در مکانی که برای قرنطینه ایجاد شده است، پس از تایید سلامت دام‌ها، راهی کشتارگاه می‌شود.

به گفته وی، لاشه دام‌ نیز پس از ذبح دوباره تحت نظارت دامپزشکی قرار گرفته و پس از صدور گواهی سلامت و با نظارت اداره کل پشتیبانی امور دام، روانه بازار مصرف در استان و تهران می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی گلستان یادآور شد: نخستین محموله واردات دام زنده از کشور قزاقستان پس از طی مراحل قرنطینه و دریافت مجوز کشتار، روز گذشته در کشتارگاه صنعتی اینچه‌برون آق قلا به تعداد ۴۶۹ راس ذبح شده است.

وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط شرکت وارد کننده دام زنده، هفته‌ای یک الی ۲ مرحله محموله دام به تعداد هزار و ۵۰۰ راس از طریق زمینی و هوایی وارد گلستان خواهد شد.

گلستان از طریق زمینی و خط ریلی بین المللی ایران – ترکمنستان – قزاقستان که از مرز اینچه‌برون و هوایی گرگان – آکتائو با کشور قزاقستان روابط تجاری و اقتصادی دارد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا