فرمانده انتظامی گنبدکاووس از کاهش ۳۶ درصدی حوادث رانندگی از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان مرزی خبر داد و بدون اعلام آمار گفت: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و ارتقای فرهنگ ترافیکی از دلایل اصلی کاهش بروز این حوادث است.

نادعلی صادقی در نشست خبری اظهار کرد: آمار سوانح رانندگی منجر به جرح در گنبدکاووس هفت درصد و شمار متوفیان نیز ۲۷ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گنبدکاووس هم در تکمیل سخنان فرمانده انتظامی این شهرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، افزون بر ۱۶۷ هزار فقره اعمال قانون در معابر شهری گنبدکاووس انجام شده است.

مسعود بارانی افزود: علت اصلی ترافیک گنبدکاووس، کمبود پارکینگ روباز یا طبقاتی در نقاط مختلف شهر است.

فرمانده انتظامی گنبدکاووس همچنین از افزایش ۱۶۸ درصدی اجرای طرح‌های جمع‌آوری معتادان متجاهر در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد ویژه بانوان سبب کاهش مشکلات این حوزه شده است.

صادقی افزود: با راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد مردان در گنبدکاووس که با ظرفیت ۴٠٠ نفر درحال ساخت است، بخش زیاد مشکلات این بخش برطرف خواهد شد.

وی همچنین از کاهش ۶۸ درصدی کشف انواع موادمخدر در گنبدکاووس طی سال جاری خبر داد و گفت: دستگیری و مبارزه با خرده فروشان و قاچاقچیان نسبت به مدت مشابه پارسال دراین شهرستان سه درصد افزایش داشته است.

به گفته صادقی، امسال وقوع انواع سرقت در گنبدکاووس چهار درصد کاهش داشته اما کشف و دستگیری عوامل آن ۴۸ درصد در مقایسه بامدت مشابه سال قبل بیشتر شد.

فرمانده انتظامی گنبدکاووس همچنین بیان کرد: امسال شهروندان گنبدی ۵۸ هزار تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ داشته‌اند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا