استاندار گلستان گفت: با واریز سهم سرمایه «هلدینگ خلیج فارس»، این شرکت به ‌عنوان بزرگترین هلدینگ سرمایه‌گذاری پتروشیمی کشور، سهامدار این شرکت در گلستان شد.

علی‌محمد زنگانه اظهار کرد: پروژه پتروشیمی گلستان به عنوان یکی از پروژه‌های مورد انتظار ۱۸ ساله مردم استان گلستان به عنوان مطالبه مردمی از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم در استان گلستان مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

وی اظهار کرد: به نتیجه رسیدن این پروژه و گره‌گشایی از انتظار ۱۸ ساله مردم استان در یک ماراتن ۱۸ ماهه و با کار کارشناسی و پیگیری‌های شبانه‌روزه به صورت تخصصی و جدی پیگیری و امروز به طور کامل محقق شد.

زنگانه تاکید کرد: این مشکل بدون مشارکت نمایندگان مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، حل نمی‌شد.

وی ادامه داد: مرحله اول و مهم احیای این پروژه، حل مشکلات حقوقی و رفع موانع اجرایی پروژه بود که با تلاش دولت، همراهی بسیار خوب دستگاه قضایی و پیگیری و حمایت‌های نماینده ولی‌فقیه درگلستان و مجمع نمایندگان استان به نتیجه رسید.

استاندار گلستان با تقدیر از وزیر اقتصادی و دارایی در راستای همکاری‌ها و تلاش‌های مجدانه برای به ثمر نشستن فعالیت‌ها برای این پروژه تصریح کرد: با ورود هلدینگ خلیج فارس به پروژه پتروشیمی گلستان یک گام بزرگ در مرحله اول برای به نتیجه رسیدن پروژه انجام شد.

زنگانه گفت: با ورود هلدینگ خلیج فارس به پروژه پتروشیمی گلستان بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام و ۲ هزار شغل مستقیم و ۳ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد خواهد شد که به عنوان بزرگترین سرمایه‌گذاری تاریخ استان گلستان محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: امروز هلدینگ خلیج فارس سهم سرمایه نقدی خود در خصوص پتروشیمی گلستان را واریز کرد و رسما به عنوان سهامداری بزرگ وارد چرخه فعالیت در پروژه پتروشیمی گلستان شده است.

زنگانه تاکید کرد: با واریز سهم سرمایه هلدینگ خلیج فارس، فاز اول رفع مشکل این پروژه پایان یافت و قول دولت و دستور ویژه رییس جمهور در خصوص این انتظار مردمی به صورت کامل عملیاتی شد.

گفتنی است، با این سرمایه‌گذاری درصد افزایش سرمایه ۹۵۷ درصد خواهد بود که سرمایه ثبتی شرکت از ۴۷.۳ میلیارد تومان به ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

همچنین سهامداران این پروژه در قبال افزایش سرمایه به ازای هر سهم سه سهم جایزه دریافت خواهند کرد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا