دادستان مرکز گلستان در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون در استان با گلایه از طولانی‌شدن روند افزایش ظرفیت مرکز ترک اعتیاد توسکستان گفت: با وجود تامین بودجه مورد نیاز، هنوز کار اجرایی این مرکز به بهانه انتظار برای حضور مدیران کشوری شروع نشده است.

محمود اسپانلو افزود: بر اساس آمار، گلستان حدود ۲ هزار معتاد متجاهر دارد که برای بازگشت به زندگی به یک مرکز بازپروری و مهارت آموزی به منظور توانمندکردن این افراد نیاز داریم.

اسپانلو گفت: با وجود آسیب های اجتماعی مانند سرقت و فروپاشی بنیان خانواده ها ناشی از اعتیاد باید همه مسئولان برای کمک به ساخت و توسعه زودتر این مرکز در توسکستان اقدام کنند تا خدمات بازپروری و مهارت آموزی ارائه گردد.

وی افزود: همزمان با برخورد با مدیرانی که به موقع تصمیم مدیریتی نمی‌گیرند از مدیرانی هم که ظرفیت های قانون را برای منافع عمومی به خدمت می گیرند، حمایت خواهد شد.

اسپانلو در ادامه این جلسه گفت: تکالیف وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی مانند حق سلامت، حق اشتغال ، حق برخورداری از امکانات رفاهی و حقوق معلولان از مصادیق حقوق عمومی است که فهرست این حقوق را بر اساس هر اداره تهیه کرده ایم و این حقوق را از دستگاه های متولی مطالبه خواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری گلستان هم در این جلسه با اشاره به ظرفیت بالای استان برای توسعه گفت: در دادگستری استان از مدیرانی که برای توسعه استان شجاعانه گام برمی‌دارند، حمایت می‌شود.

حیدر آسیابی افزود: مدیران به بهانه نگرانی از دستگاه‌های نظارتی، در انجام تکالیف خود نسبت به توسعه استان کوتاهی نکنند.

آسیابی افزود: اگر مدیری نسبت به قانونی بودن تصمیم خود تردید دارد از دستگاه‌های نظارتی استعلام کند و طبق نظر آنها عمل کند.

وی در ادامه درباره ممانعت واحدهای تولیدی از ورود بازرسان کار هم گفت: بازرسان اداره کار ضابط دادگستری محسوب می‌شوند و در صورت ممانعت از ورود آنان، دادستانی با متخلفان برخورد می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان هم با تاکید بر حمایت بیش از گذشته دادگستری استان از دستگاه‌های تابعه این وزارتخانه، گفت: این مجموعه برای این که خدمات هرچه بهتر به جامعه هدف خود ارائه دهد نیازمند حمایت بیشتر از سوی دادگستری است.

حسینعلی خواجه مظفری در ادامه با ارائه گزارشی فعالیت دستگاه های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان، افزود: وجود بیش از ۳ هزار شرکت تعاونی فعال در بخش‌های مختلف و تشکل‌های کارگری یکی از ظرفیت‌های ارائه خدمات برای توسعه و رونق تولید در استان است.

وی از کاهش ۲۴ درصدی حواث ناشی از کار در سال قبل نسبت به مدت سال ۱۴۰۰، رسیدگی به ۳ هزار و ۸۱۵ پرونده از ۴ هزار و ۷۴۰ پرونده شکایت ورودی، پرداخت بیمه بیکاری به ۳ هزار و ۶۰۰ نفر از ۵ هزار و ۵۰۰ سهمیه بیمه بیکاری منظور شده برای استان را از جمله خدمات این اداره کل برشمرد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا