رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: این استان با بیش از ۱۵۰ سازنده بومی در زمینه تولید ادوات، دنباله‌بند و قطعات و تجهیزات بخش کشاورزی، قطب تولید ادوات و ابزار کشاورزی در کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، محمد برزعلی در مراسم آغاز فعالیت هجدهمین نمایشگاه تخصصی ماشین آلات کشاورزی گلستان افزود: ظرفیت تولید واحدهای تولید ادوات و تجهیزات کشاورزی استان بیش از ۱۵ هزار دستگاه و تولید بیش از ۲۰۰ هزار قطعه در سال است.

وی بر حمایت از فعالان صنعت کشاورزی گلستان به دلیل نقش‌آفرینی در ایجاد اشتغال پایدار و رونق تولیدات محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: برنامه استانداردسازی تولید در این واحدها در دستور کار قرار دارد.

برزعلی گفت: گلستان بیش از ۲ هزار و ۸۷۰ دستگاه کمباین دارد که از این ظرفیت در برداشت محصول کشاورزی ۱۴ استان استفاده می شود و بر همین اساس این استان نقش مهمی در کاهش ضایعات عملیات برداشت در کشور ایفا می‌کند.

سیدمحمد دهنوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان هم در این مراسم با اشاره به این که اقتصاد استان بر پایه کشاورزی است، تاکید کرد: باید برای تقویت تولید و اشتغال تعامل و همکاری بیشتری صورت گیرد تا به نتیجه مطلوب در تولید محصولات کشاورزی دست یابیم.

مهرداد یزدی مدیرعامل نمایشگاه‌های بین المللی گلستان گلستان نیز گفت: در این نمایشگاه بیش از ۸۶ شرکت کننده از استان‌های گلستان، تهران، البرز، قم، مازندران، خراسان رضوی، مرکزی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، قزوین، همدان، اصفهان، لرستان و چهارمحال و بختیاری حضور دارند.

مهرداد یزدی افزود: آخرین توانمندی‌ها در بخش کشاورزی، ماشین و ادوات کشاورزی در این نمایشگاه درمعرض نمایش قرار داده شده است.

‍ هجدهمین نمایشگاه تخصصی ماشین آلات کشاورزی، ادوات، تجهیزات آبیاری و صنایع وابسته در گرگان تا جمعه ۱۵ مهر دایر است.

استان گلستان با بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت، یک میلیون و ۸۶۹ هزارنفر جمعیت دارد و اقتصاد اصلی آن بر پایه کشاورزی استوار است.

سالانه ۶۶۷ هزار هکتار از زمین‌های گلستان به زیر کشت محصولات کشاورزی به ویژه غلات همچون گندم و دانه‌های روغنی می‌رود که حاصل آن کسب ۱۵ رتبه برتر کشوری در تولید اقلام مختلف است

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا