۱۱۰ طرح اشتغالزای کمیته امداد استان گلستان به مناسبت بزرگداشت هفته وحدت به طور نمادین در یک واحد تولید لبنی سنتی شهر گرگان به بهره‌برداری رسید.

در آیین بهره‌برداری از این طرح اشتغالزای کمیته امداد استان گلستان که با سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد ریالی برای چهار نفر فرصت شغلی ایجاد شده، جمعی از مدیران دستگاه‌های مرتبط حضور داشتند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گلستان در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: برای بهره‌برداری از ۱۱۰ طرح، ۱۱۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام داده که حاصل آن ایجاد ۱۱۰ فرصت شغلی است.

مهدی نظری افزود: یکی از سیاست‌های این نهاد، توانمندسازی جامعه هدف، ایجاد اشتغال پایدار در کنار سایر خدمات اعم از مسکن، معیشتی و فرهنگی بوده که با جدیت در این حوزه سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد.

به گفته وی در ۶ ماه نخست امسال بیش از هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی با اعتباری افزون بر هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال برای مددجویان واجد شرایط و سایر نیازمندان دهک‌های یکم تا پنجم هزینه شده است.

نظری همچنین از تدارک جشن خودکفایی برای ۲ هزار خانوار مددجوی این اداره کل در روز ۲۵ آبان سال جاری با حضور مسوولان کشوری کمیته امداد و استانی خبر داد.

وی یادآور شد: سال قبل هم با همراهی استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان، این اداره کل توانست برای ایجاد ۱۱ هزار و ۷۸۰ فرصت شغلی با اعتبار بیش از ۶ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال با همراهی بانک های عامل استان به مددجویان تحت حمایت این نهاد وسایر نیازمندان دهک های یک تا پنج پرداخت کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گلستان افزود: طی سال های اخیر سیاست این نهاد در کشور توجه ویژه به زنجیره‌های تولید از جمله نوغانداری، زنبور عسل، گیاهان دارویی، نیروگاه‌های خورشیدی ، گلخانه و دام است که برای تحقق این امر از راهبران شغلی و کارآفرینان دارای تجربه، تخصص و مهارت استفاده می‌شود.

کمیته امداد گلستان علاوه بر ۸۰ هزار و ۳۱۴ خانوار با جمعیت ۱۵۱ هزار و ۸۸۱ نفر زیر پوشش، به دهک های اول تا پنجم جامعه که واجد شرایط استفاده از تسهیلات اشتغال این نهاد بوده، خدمات ارایه می‌دهد.

امسال ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی اعم از جدید و پایدار توسط این نهاد برای استان گلستان هدفگذاری شده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا