مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از رفع مخاطره از سی نقطه اولویت‌دار حادثه‌ساز جاده‌ای در این استان خبر داد.

عادل مصدقی گفت: از ۹۵ نقطه حادثه‌ساز جاده‌ای در استان گلستان، ۳۹ نقطه برای رفع مخاطره، در اولویت قرار داشت که تا کنون این اقدام در ۳۰ نقطه با ۲۸۵ میلیارد تومان هزینه، انجام شده است.

مصدقی افزود: ۹ نقطه نیز تا پایان امسال و بقیه در سال ۱۴۰۳ رفع مخاطره خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان بعد از تهران، دومین استان کشور از نظر نقاط حادثه‌ساز جاده است، تاکید کرد: از همه ظرفیت‌های مالی برای به انجام رساندن این کار استفاده می‌کنیم.

مصدقی با بیان اینکه در سفر دوم رئیس جمهور به گلستان، اولویت در پیشنهادات استان در این حوزه، رفع مخاطره از نقاط حادثه‌ساز جاده‌ای است، ادامه داد: مقرر شده است که در سفر دوم، ۱۲۰۰ میلیارد تومان به حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان اختصاص یابد.

وی گفت: از ۲۳۰ کیلومتر کریدور غرب به شرق استان از نوکنده تا پارک ملی گلستان، فقط ۱۷ کیلومتر ۲ خطه مانده است که در سفر دوم رئیس جمهور تامین اعتبار برای ۴ خطه شدن این محدوده و نیز کریدور شمال به جنوب در استان مطرح می‌شود.

مصدقی افزود: از ابتدای امسال تا پایان آبان، حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر در استان با وسایل حمل و نقل عمومی جابجا شده اند.

وی اضافه کرد: در این مدت همچنین جابجایی ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تُن بار با ۶۵ هزار سفر در استان انجام شد. در مرز اینچه برون نیز، اکنون به طور متوسط روزانه ۱۵۰ ناوگان ورود و خروج انجام می‌شود.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان