استاندار گلستان با تاکید بر ساماندهی واحدهای مشاورین املاک در این استان گفت: این کار باید به صورت ویژه در دستور کار شورای مسکن استان قرار بگیرد و با همکاری بین مجموعه‌های مرتبط نسبت به شناسایی بنگاه‌های دارای مجوز و بنگاه‌های بدون مجوز اقدام شود.

علی‌محمد زنگانه امروز در هفتمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس جمهور، اعضای هیات دولت و مدیران بانک‌های عامل به صورت ویدئو کنفرانس با استان‌ها اظهار کرد: با تشکیل کارگروهی از دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند آب، برق، گاز، شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی، نماینده دادستان و دیگر دستگاه‌های متولی برای شناسایی خانه‌های خالی و معرفی آنها به سازمان امور مالیاتی استان اقدام شود.

وی بیان کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان پیش از آسفالت معابر، خدمات زیربنایی را انجام دهند تا بار دیگر شاهد انجام اقدامات روبنایی و هزینه‌آور نباشیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه بانک‌های عامل استان همکاری خوبی در ارائه تسهیلات برای ساخت مسکن در حوزه‌های مختلف دارند و انتظار داریم این همکاری‌ها تداوم داشته باشد.

استاندار گلستان گفت: شرکت‌های تعاونی فرصت و بستر خوبی برای ساخت مسکن هستند و اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان نیز باید نسبت به بررسی این ظرفیت‌ها اقدام کنند.

براساس این گزارش، بنا به مصوبه شورای عالی مسکن و ابلاغ آن به مدیران ارشد استان‌ها، سقف مجاز حداکثر افزایش اجاره بها به صورت سالانه ۲۰ درصد و در تهران ۲۵ درصد مشخص شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا