مدیر دفتر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان از صدور ۱۱۲ مورد اخطاریه به تخلفات تخلیه فاضلاب‌ها به رودخانه‌های استان خبر داد.

عبدالرضا کابلی گفت: در راستای حفاظت کیفی منابع آب در سه ماه ابتدای سال، تعداد ۱۱۲ مورد صدور اخطاریه به تخلفات تخلیه فاضلاب واحد‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی و کشتارگاه‌ها وسنگ شکن ها، تخلیه فضولات دامی، نخاله‌های ساختمانی وزباله‌های خانگی به حریم و بستر رودخانه‌های استان، به مالکان امر صادر شده است.

عبدالرضا کابلی گفت: فاضلاب‌های واحد‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی از مهمترین منابع آلوده کننده محیط زیست و کیفیت منابع آب است و بار آلودگی زیادی را به همراه دارد و تاثیر سوء در کیفیت آب رودخانه دارد و باعث خسارت و پیامد‌های ناگوار به رودخانه می‌ شود.

او گفت: در این راستا ضمن بازدید دوره‌ای از منابع آلاینده با مشخص کردن نام واحد‌های آلاینده و نوع واحد‌های آلوده کننده منابع آب (فاضلاب خانگی، صنعتی، دامداری و کشاورزی ) و مشخص کردن نوع منبع آبی (رودخانه، نهر و مسیل) که فاضلاب واحد‌های آلاینده در آن تخلیه می‌شود، میزان دبی تخلیه فاضلاب در شبانه روز را اندازه گیری می‌کنند و با تهیه گزارش کارشناسی، اخطاریه‌های آن را برای مالک واحدآلاینده ابلاغ و رونوشت اخطاریه‌ها را برای دستگاه‌های اجرایی و نظارتی ارسال می‌شود.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان