مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: در ۹ ماهه امسال ۶ هزار امدادگر استان گلستان با پوشش هزار و ۶۰۰ حادثه به بیش از ۱۰ هزار حادثه دیده خدمات ارائه دادند.

قاسم غریب‌آبادی با اشاره به حوادث ۹ ماهه امسال گفت: در این بازه زمانی ۱۶۰۰ حادثه توسط هلال احمر استان پوشش داده شده است. یک هزار و ۱۴۲ مورد از این حوادث ترافیکی بوده است. ۴۱ مورد آبگرفتگی و ۸۹ مورد حوادث کوهستان، ۱۲۳ مورد خدمات شهری، ۱۳۹ خدمات حضوری و ۶۱ مورد حوادث دیگر را شامل شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان افزود: از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه، ۱۰ هزار و ۲۶۶ نفر تحت تأثیر حوادث قرار گرفته که از این تعداد ۳ هزار و ۲۸۲ نفر مصدوم و یک هزار و ۲۶۳ نفر از مصدومان توسط نیرو‌های هلال احمر به مراکز درمانی انتقال داده شد.

او با اشاره به حوادث خاص ۹ ماهه امسال گفت: نیرو‌های عملیاتی در جریان سیل و آبگرفتگی شرق گلستان در آبان ماه، طی ۶ روز به ۱۳۶۱ نفر امدادرسانی کردند.

غریب آبادی افزود: در این مدت ۵ هزار و ۸۹۵ نیروی عملیاتی در قالب ۲ هزار و ۱۹۳ تیم با بکارگیری یک هزار و ۹۲۴ خودروی آمبولانس، خودروی نجات و خودروی کمکدار در مأموریت‌های امدادی ۹ ماهه گذشته مشارکت داشته اند.

او در ادامه گفت: گرگان با سه پایگاه و ۳۴۶ مورد حادثه، مینودشت با دو پایگاه و ۲۹۵ حادثه، همچنین کردکوی با دو پایگاه و ۱۹۲ مورد حادثه بیشترین حادثه را در استان پوشش داده اند.

غریب آبادی در خصوص اعزام پایگاه‌های امدادونجات به حوادث گزارش شده گفت: در این مدت پایگاه دو راهی گالیکش ۲۰۴ حادثه، قرقِ گرگان ۱۶۴ حادثه و النگ کردکوی با ۱۴۶ حادثه، سه پایگاه گلستان بودند که بالاترین آمار مأموریت‌ها را داشته اند.

غریب آبادی در پایان با توجه به تعداد پوشش حوادث ترافیکی از هموطنان و رانندگان خواست در ایام زمستان با مراقبت‌های پیش از سفر و رعایت ایمنی حین سفر به کاهش تصادفات جاده‌ای کمک کنند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان