رئیس پلیس فتا گلستان گفت: به علت اعتماد نابجای برخی از شهروندان، کلاهبرداری از طریق تبلیغات اغواکننده و ارسال پیام‌های فریبنده قربانیان زیادی می‌گیرد.

سرهنگ سعید تجری گفت: موضوعاتی مانند سهام عدالت، یارانه ها، برنده شدن در انواع قرعه کشی‌ها، درخواست کمک به نیازمندان، فروش کالای ارزان، جشنواره‌های مختلف و … از جمله مواردی است که کلاهبرداران بواسطه آن برخی از کاربران را اغفال می‌کنند.

وی افزود: شهروندان نباید به پیام‌هایی که از طرف افراد ناشناس ارسال می‌شود اعتماد کنند.

سرهنگ تجری گفت: سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف اخبار و اطلاعیه‌های خود را از طریق شماره‌های شخصی ارسال نمی‌کنند و هرگونه اطلاع رسانی از طریق نشانگاه‌های رسمی آنها، خبرگزاری‌ها و رسانه ملی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: شهروندان به صفحات بی نام و نشان ایجاد شده در شبکه‌های اجتماعی که اقدام به تبلیغ کالای ارزان می‌کنند اعتماد نکنید و تا حصول اطمینان از ماهیت تبلیغ، شخص آگهی دهنده، آدرس و شماره تماس و … وجهی حتی تحت عنوان بیعانه واریز نکنید و پرداخت وجه را پس از رویت کالا انجام دهید.

رئیس پلیس فتا استان بیان کرد: شهروندانی که قصد خرید اینترنتی کالا دارند حتما به نشانگاه‌های مجازی که اجناس تقلبی یا قاچاق یا غیرقانونی تبلیغ می‌کنند شک کنند و از این نشانگاه‌ها خرید نکنند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان در پایان از شهروندان خواست برای دریافت اطلاعات بیشتر، ارتقاء دانش و سواد سایبری خود به سایت پلیس فتا به آدرس www. cyberpolice .gov .ir مراجعه و برای دریافت مشاوره و ارائه گزارش نیز میتوانند با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری تماس بگیرند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان