رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: ۲ هزار روحانی اهل سنت در هزار و ۷۰۰ مسجد در استان نماز جماعت اقامه می‌‍‌کنند و از خدمات بیمه‌ای و حمایتی برخوردار هستند.

حجت‌الاسلام نورعلی دیلم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت هفته وحدت اظهارکرد: ۹۸ مدرسه اهل سنت با ۲ هزار طلبه، مدرس، رابط و مدیر در استان گلستان مشغول فعالیت است.

وی با تاکید بر اجرای فعالیت‌های فرهنگی در تمام مناسبت‌های مذهبی در استان توسط مرکز اسلامی، گفت: سال گذشته طرحی برای برگزاری کلاس‌های ضمن خدمت با موضوع فرق و مذاهب و وحدت به استانداری ارائه دادیم و آمادگی داریم اساتیدی از تهران و قم و مجموعه استان برای برگزاری این گفتمان‌ها به شهرستان‌ها اعزام کنیم.

رییس مرکز اسلامی گلستان افزود:‌ مهمترین انتظار از تمام اندیشمندان، فرهیختگان، مجامع دانشگاهی و حوزوی پیشگامی در حوزه گسترش فرهنگ وحدت و تقریب مذاهب است چرا که دشمن هزینه‌های زیادی برای جلوگیری از برگزاری نشست‌های تقریبی و ضربه زدن به اتحاد و برادری شیعه و سنی می‌کند.

دیلم بیان کرد: گلستان به نماد وحدت تبدیل شده و رهبر معظم انقلاب مهر تایید بر عملکرد استان زده است و همگی ما باید برای حفظ و حراست از این مدال افتخار تلاش کنیم.

وی وحدت را موضوعی راهبردی مورد تاکید دین اسلام و همه انسان‌های اهل تعقل و تفکر برشمرد و گفت: در شرایط فعلی باید محافل گفتمانی با عنوان نشست‌های برادری با موضوع وحدت و همدلی در مراکز علمی، حوزوی، دانشگاهی و ادارات استان گلستان برگزار شود.

از ۱۲ ربیع الاول سالروز ولادت حضرت محمد (ص) به روایت اهل سنت تا ۱۷ ربیع الاول سالروز ولادت حضرت محمد (ص) به روایت شیعیان به عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا