مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس با اشاره به برگزاری چهارمین رویداد استارتاپ کارآفرینی ویژه هنرجویان هنرستان‌های دخترانه، گفت: این شهرستان در برگزاری این رویدادها در استان گلستان پیشرو است.

عبدالقادر ظفر روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح چهارمین رویداد شتاب کارآفرینی دانش آموزی گنبدکاووس، به خبرنگار ایرنا بیان کرد: اجرای رویدادهای استارتاپ با هدف خلق نگاهی جدید به بازار کار با تکیه بر ایده و خلاقیت از چهار سال قبل به عنوان یک کار ابتکاری برای نخستین بار در استان گلستان در هنرستان‌های این شهرستان آغاز شد.

وی افزود: تاکنون سه رویداد استارتاپی برای ۱۸ هنرستان پسرانه و ۱۲ هنرستان دخترانه گنبدکاووس در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ برگزار و بهترین ایده‌های دانش آموزان در بخش‌های “بسته بندی، گردشگری لاکچری، گردشگری اسب، گردشگری کشاورزی و طراحی لباس سنتی” جمع بندی شد.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس با تقاضا از شرکت‌های شتاب دهنده، پارک علم و فناوری، مرکز رشد، اداره‌های صنعت، معدن و تجارت و کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای حمایت از رویدادهای استارتاپی، گفت: اولویت آموزش خلق ایده‌های جدید است اما در کنار آن انتظار داریم شرکت‌های شتاب برای به ثمر نشستن ایده‌های جمع بندی شده در سه رویداد استارتاپی قبلی سرمایه گذاری کنند.

ظفر بیان کرد: از مهر ماه پیش رویدادهای کارآفرینی برای دانش آموزان ۱۲ هنرستان دخترانه برگزار شد و در نهایت ۱۱۰ نفر از دختران در ۱۳ گروه با ایده‌های برتر در چهارمین رویداد استارتاپ شرکت کردند.

وی افزود: برگزاری این رویداد به مدت سه روز در محل کانون شهید رجایی گنبدکاووس ادامه دارد و در نهایت داوران بهترین ایده‌های دارای ارزش سرمایه گذاری برای معرفی به بازار کارآفرینی را انتخاب می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت: مهمترین هدف از برگزاری این رویدادها علاوه بر انتخاب بهترین ایده‌ها، تغییر نگرش در تفکر دانش آموزان نسبت به بازار کار و افزایش قدرت ریسک پذیری و تیم‌سازی در میان کودکان و نوجوانان است.

ظفر بیان کرد: پنجمین رویداد استارتاپی دانش آموزی گنبدکاووس هم ۱۰ اسفندماه ویژه هنرجویان هنرستان‌های پسرانه برگزار خواهد شد.

آموزش و پرورش شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق استان گلستان حدود ۹۵ هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم دارد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا