رییس پلیس راه گلستان به تشریح آخرین وضعیت راه‌های گلستان پرداخت و گفت: تردد در راه‌های کوهستانی گلستان فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

سرهنگ محمود شهرکی روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در گلستان، در حال حاضر در تمامی راه‌های مواصلاتی استان شاهد بارش باران هستیم.

وی با بیان اینکه تردد در راه کوهستانی درازنو به کردکوی بدون داشتن زنجیر چرخ ممکن نیست، افزود: همچنین بارش برف در جاده توسکستان- شاهرود شدید است و در این شرایط هم تردد بدون زنجیر چرخ امکانپذیر نیست.

به گفته رییس پلیس راه گلستان؛ جاده خوش‌ییلاق نسبت به سایر مسیرها وضعیت مناسب‌تری دارد و حتی در برخی نقاط این محور، امکان تردد بدون زنجیر چرخ هم وجود دارد.

شهرکی از بارش باران و لغزندگی جاده در محورهای جنگل گلستان و گلیداغ خبر داد و گفت: راه اولنگ حد فاصل رامیان- شاهرود نیز همچنان مسدود است و کاربران جاده‌ای به هیچ عنوان از این مسیر تردد نداشته باشند.

وی از هم‌استانی‌ها خواست از سفر غیرضروری بپرهیزند و هنگام سفرهای ضروری زنجیر چرخ، البسه گرم، سوخت کافی به همراه داشته و از سالم بودن برف‌باف‌کن، بخاری و لاستیک خودرو اطمینان حاصل کنند.

رییس پلیس راه گلستان به افزایش تصادفات خسارتی در روزهای بارانی اشاره کرد و توضیح داد: بارش باران و لغزندگی جاده، وقوع تصادفات خسارتی را افزایش می‌دهد و رانندگان در صورت وقوع تصادف، وسیله نقلیه خود را تا رسیدن نیروهای پلیس و امدادی به حاشیه جاده منتقل کنند.

شهرکی اضافه کرد: امروز جمعه ۱۳ بهمن برخورد ۲ دستگاه خودروی پراید در جاده کردکوی- گرگان و توقف آنها در میانه جاده موجب شکل‌گیری تصادف زنجیره‌ای و برخورد هشت خودرو به یکدیگر شد که تلفات جانی به همراه نداشت.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا