معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان گلستان گفت: ۲۲۰ دانش آموز گلستانی ترک تحصیل کرده و بازمانده از تحصیل ، درمدارس ثبت نام کردند.

سیدمصطفی کیاالحسینی اظهار کرد: با مساعدت ویژه حامیان و خیرین، تعداد ۲۲۰ نفر از دانش آموزان تحت حمایت این نهاد که ترک تحصیل کرده بودند همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، برای ادامه تحصیل وارد مدارس خواهند شد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۱۸ هزار دانش آموز از خدمات این نهاد بهره مند هستند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان گلستان پیگیری وضعیت تحصیلی دانش آموزان و همچنین اقدامات لازم در راستای بازگرداندن دانش آموزان ترک یا بازمانده از تحصیل را یکی از رویکردهای اصلی حوزه فرهنگی در کمیته امداد برشمرد.

کیاالحسینی با بیان خدمات کمیته امداد به دانش آموزان و دانشجویان نیازمند گفت: این نهاد با پرداخت کمک هزینه تحصیلی، تهیه پوشاک، لوازم التحریر، ایاب و ذهاب، تقویت بنیه تحصیلی و برگزاری کلاس‌های آموزشی در کانون‌های دائم، گام‌های مؤثری برای مددجویان در حال تحصیل برداشته است.

وی با اشاره به خدمات مؤسسات برون سپار آموزشی که با توجه به استعداد دانش آموزان فعالیت می‌کند، افزود: با توجه به هدایتگری ها و پشتیبانی‌های این مؤسسات آموزشی، دانش آموزان انتخاب هدفمندی برای ادامه تحصیل خواهند داشت.

گفتنی است در سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در قالب کمک هزینه تحصیلی و شهریه دانشجویی توسط این نهاد پرداخت شده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر